اجرای بازی‌های Xbox Game Pass در سیستم‌عامل اندروید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – آیا می‌دانستید که می‌توانید بازی‌های Xbox Game Pass روی Cloud را در سیستم‌عامل اندروید اجرا کنید؟ هر چند این قابلیت به تازگی روی سیستم‌عامل اندروید در اختیار کاربران قرار گرفته است اما شما می‌توانید به راحتی بازی‌های Xbox موجود در Cloud را روی سیستم‌عامل اندروید اجرا کنید.

برای اجرای بازی‌های Xbox روی سیستم‌عامل اندروید به چه چیزهایی نیاز دارید؟

اولین چیزی که برای اجرای بازی‌های Xbox روی سیستم‌عامل اندروید به آن نیاز دارید، یک گوشی اندروید با قابلیت سازگاری با اپلیکیشن Xbox Game Pass است. به عبارتی اگر روی دستگاه اندروید شما نسخه 6 به بالای سیستم‌عامل اندروید نصب شده باشد به راحتی می‌توانید این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید.

بعد از این باید اپلیکیشن xbox Game Pass را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید. برای دانلود این اپلیکیشن به این آدرس مراجعه کنید. بعد از نصب این اپلیکیشن به این آدرس رفته و یکی از بازی‌های دلخواهتان را که مخصوص Xbox است انتخاب کنید.

برای اجرای بازی‌های Xbox روی دستگاه اندرویدی نیازی به داشتن دسته‌های بازی ندارید اما اگر این وسایل را در اختیار داشته باشید می‌توانید از آن‌ها برای انجام بازی استفاده کنید.

اجرای بازی‌های Xbox Game روی دستگاه اندرویدی

وقتی اپلیکیشن‌های مورد نیاز را روی گوشی خود نصب کردید، می‌توانید بازی را شروع کنید. اپلیکیشن Xbox Game Pass را باز کنید، یک حساب کاربری روی آن ایجاد کنید و وارد این حساب کاربری بشوید. اگر بیشتر از یک حساب کاربری مایکروسافت دارید با حساب کاربری که قابلیت Game Pass Ultimate روی آن فعال است در این اپلیکیشن لاگین کنید.

اجرای بازی در Xbox Game Pass در سیستم‌عامل اندروید

وقتی وارد حساب کاربری خود شدید، روی آیکون Home که در انتهای صفحه قرار دارد تک تایمز کنید تا به کتابخانه بازی‌های خود وارد شوید.

اجرای بازی در Xbox Game Pass در سیستم‌عامل اندرویدپیدا کردن بازی‌های سازگار با سیستم‌عامل اندروید

نکته مهمی که باید توجه کنید این است که در Xbox Game Pass هم بازی‌هایی که قابلیت اجرا شدن روی PC را دارند و هم بازی‌هایی که روی گوشی اجرا می‌شوند نمایش داده می‌شود. از این رو ممکن است برخی از بازی‌های نمایش داده در فهرست بازی‌های این اپلیکیشن را نتوانید روی گوشی خود اجرا کنید.

برای انتخاب بازی‌هایی که قابلیت اجرا شدن روی سیستم‌عامل اندروید را دارند باید آن‌ها را فیلتر کنید. برای این کار در نوار وسط صفحه روی گزینه Cloud تک تایمز کنید تا بازی‌هایی که قابلیت اجرا شدن روی گوشی‌ را دارند برای شما نمایش داده شوند.

سیستم‌عامل اندروید

در این حالت فهرست بازی‌هایی که روی سیستم‌عامل اندروید قابل اجرا شدن هستند، نمایش داده می‌شوند. وقت بازی مناسب و دلخواهتان را پیدا کردید روی تصویر آن تک تایمز کنید. در این حالت چند گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. در بسیاری از موارد دو گزینه Play و Install نمایش داده می‌شود.

اجرای بازی در Xbox Game Pass

اگر می‌خواهید بازی را روی گوشی خود اجرا و بازی کنید نباید روی گزینه Install تک تایمز کنید. در واقع این گزینه برای نصب بازی روی کنسول Xbox یا PC از راه دور است. باید روی گزینه Play تک تایمز کنید. اگر فقط گزینه Install برای شما نمایش داده می‌شود یعنی این بازی روی سیستم‌عامل اندروید قابل اجرا شدن نیست.

اجرای بازی‌های سازگار با سیستم‌عامل اندروید

وقتی روی گزینه Play تک تایمز کردید، یک سفینه سبز رنگ برای شما نمایش داده می‌شود. این سفیه به شما نشان می‌دهد که بازی در حال لود شدن از روی Cloud است.

اجرای بازی در Xbox Game Pass

وقتی عملیات لود شدن بازی به پایان رسید، باید بازی شما روی صفحه گوشی نمایش داده شود.

اجرای بازی در Xbox Game Pass در سیستم‌عامل اندروید

در این حالت شما می‌توانید از کنترل‌های لمسی برای اجرای بازی استفاده کنید و یا دسته‌های بازی را با استفاده از اتصال بلوتوث به گوشی خود متصل کرده و با آن‌ها بازی را انجام دهید.

روی صفحه یک آیکون با تصویر سه نقطه روی آن نمایش داده می‌شود. با تک تایمز روی این آیکون شما می‌توانید وارد بخش Setting یا تنظیمات بازی شده و صدای میکروفون را باز یا بسته کنید. اگر تصویر واضح نیست می‌توانید از پیشنهاداتی که در این قسمت برای شما نمایش داده می‌شود برای قوی‌تر کردن اتصال به اینترنت و Cloud استفاده کنید. لوگوی Xbox در صفحه در واقع همان کاری را می‌کند که دکمه Xbox روی دسته‌های کنترلی انجام می‌دهد.اجرای بازی در Xbox Game Pass در سیستم‌عامل اندروید

وقتی بازی اجرا می‌شود یک منوی بازگشت برای شما نمایش داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید از بازی خارج شوید و یا دوباره به بازی برگردید.

اجرای بازی در Xbox Game Pass در سیستم‌عامل اندروید

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر