کیا استینگر با پیشرانه دیزلی معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یکی از شرکت‌های تیونینگ خودرو آلمانی به‌نام AMJ-Fahrzeugdesign در جدیدترین پروژه‌ خود به کیا استینگر روی آورده است. این تیونر آلمانی کیا استینگر را به‌دقت بررسی کرد و تصمیم گرفت که تغییرات کاملی در آن ایجاد کند.

نمای جانبی کیا استینگر / Kia Stinger سفید رنگ با تزئینات نئون و منظره آسمان و درخت

درنتیجه، متخصصان این شرکت، مجموعه‌ای از قطعات آیرودینامیكی مانند لبه جلو، پادری‌ها، اسپویلر سقفی عقب، دیفیوزر و اسپویلر عقب را به کیا استینگر اضافه کردند؛ دو مورد آخری به‌همراه كیت روشنایی عقب، از کره جنوبی وارد آلمان می‌شوند.

درحالی‌که قطعات آیرودینامیکی روی بدنه سدان اسپرت کیا موتورز نصب شده بود، AMJ-Fahrzeugdesign برای جذاب‌تر کردن پکیج تیونینگ سفارشی خو به سینگ‌کام (Singcom) متوسل شد. این شرکت ترکیبی از حروف نورانی را به‌همراه عناصر گرافیکی سیاه‌رنگ و تزئینات زردرنگ و درخشان نئون روی پس‌زمینه سفید مرواریدی بدنه ارائه می‌دهد. رنگ بدنه برای ایمن ماندن در مقابل خراش و سایر آسیب‌ها، توسط پوشش سرامیکی محافظت می‌شود.

نمای سه چهارم جلو کیا استینگر / Kia Stinger سفید رنگ با تزئینات نئون و منظره غروب خورشید

در ادامه بخوانید:

سیستم تعلیق بادی Bilstein Performance بخشی از این اصلاحات است و به‌همراه کنترل‌کننده الکترونیکی ارائه می‌شود که به راننده امکان تنظیم فاصله کف خودرو تا زمین را می‌دهد. در پایین‌ترین حالت، فاصله کف خودرو تا زمین به‌حدی پایین می‌آید که حتی یک برگ نیز به مانع درخورتوجهی تبدیل می‌شود! در زیر تغاری‌های گل‌گیر، رینگ‌های ۲۰ اینچی توماسون TN19 در هر چهار گوشه قرار دارند و لاستیک‌های با پهنای ۲۲۵ میلی‌متر در جلو و ۲۵۵ میلی‌متر در عقب جای می‌گیرند. 

کابین این خودرو که به استینگ‌ایر (StingAir) ملقب شده، هنوز هم در حال ارتقا است. اما بااین‌حال، تیونر آلمانی از چند به‌روزرسانی مخصوص خود استفاده می‌کند که از جمله می‌توان به پوشش آلکانترا خاکستری برای قسمت مرکزی غربیلک و ستون فرمان اشاره کرد. AMJ-Fahrzeugdesign قول داده است که کیا استینگر تیون‌شده به‌زودی با ترکیبی گسترده‌تر از چرم و آلکانترا برای مشتریان عرضه می‌شود.

نمای کابین کیا استینگر / Kia Stinger با منظره غروب خورشید

خودروی استینگ‌ایر از پیشرانه ۲/۲ لیتری توربودیزل موجود در اروپا بهره می‌برد که ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد و به مدل کارخانه‌ای استینگر اجازه می‌دهد تا در زمان ۸/۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد؛ بیشینه سرعت آن نیز ۲۲۵ کیلومتربرساعت برآورد می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر