حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شیائومی رسماً از گوشی شیائومی می ۱۰T لایت رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیائومی می ۱۰T لایت، مقرون‌ به صرفه‌ترین مدل سری T شرکت شیائومی محسوب می‌شود و برخی از بهترین ویژگی‌های این سری را نیز حفظ کرده است. این ویژگی‌ها شامل نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی LCD با نرخ تازه‌سازی تطبیق‌پذیر است که حداکثر تا ۱۲۰ هرتز افزایش می‌یابد و بسته به نوع محتوا، می‌تواند تا ۳۰ هرتز نیز پایین بیاید و حتی بین این دو رقم نیز قرار گیرد. البته دو گوشی دیگر این مجموعه، یعنی شیائومی می ۱۰T پرو و می ۱۰T که به تازگی معرفی شده‌اند، به صورت ۱۴۴ هرتزی هستند ولی این تفاوت خیلی به چشم نمی‌آید و از آنجایی که شیائومی می ۱۰T لایت یک گوشی مقرون به صرفه محسوب می‌شود، اصلاً نمی‌توان از آن خرده گرفت.

نمایشگر این گوشی که از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند از رزولوشن ۱۰۸۰p+ با نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد و حاوی پوشش رنگی ۸۴ درصدی NTSC و حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیتی است. این گوشی همچنین به بلندگوهای استریوی دوگانه و استاندارد Hi-Res Audio نیز مجهز است.

همانند می ۱۰T، نسخه لایت این سری نیز به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در قسمت پشتی دستگاه مجهز شده که بر پایه سنسور ۱/۱٫۷ اینچی (با فناوری ترکیب‌کننده پیکسل‌ها به صورت چهار در یک و پیکسل‌های ۱٫۶ میکرومتری) است. دوربین فوق عریض یا الترا واید (۱۲۰ درجه‌ای) این دستگاه نیز از لنزی ۸ مگاپسکی برخوردار است و در کنار آن، شاهد دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و حسگر عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی هستیم.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز به صورت حفره پانچ روی نمایشگر محافظت شده با گوریلا گلس ۵ قرار گرفته است. ورق GG5 نیز در قسمت پشتی دستگاه جای گرفته و یک حسگر اثر انگشت نیز در لبه کناری دستگاه تعبیه شده است. با این حال، برخلاف دو مدل دیگر سری T شیائومی، در می ۱۰T لایت خبری از آلیاژ آلومینیوم نیست.

شیائومی می ۱۰T لایت نخستین تلفنی است که از تراشه جدید اسنپدراگون ۷۵۰G قدرت می‌گیرد. این تراشه ۸ نانومتری حاوی یک مودم ۵G جای گرفته در خود چیپست می‌شود (همان مودم X52 که در تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ نیز شاهد آن بودیم). این مودم ارتباط امواج زیر ۶ گیگاهرتز را ارئه می‌دهد و عملکرد آن از تراشه اسنپدراگون ۷۳۰G کمی بهتر است (۲۰ درصد عملکرد CPU و ۱۰ درصد عملکرد  بهتر).

نسخه لایت این سری از شارژ سریع ۳۳ واتی دو نسخه پریمیوم سری T بهره می‌برد و ظرفیت باتری آن تقریباً با دو گوشی دیگر یکسان است؛ شیائومی می ۱۰T لایت به یک باتری با ظرفیت ۴۸۲۰ میلی‌آمپر بر ساعت مجهز شده است. این گوشی با پشتیبانی از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متر نسبت به دو برادر خود، برتری بیشتری دارد.

شیائومی می ۱۰T لایت در دو نسخه عرضه می‌شود: مدل ۶/۶۴ گیگابایتی با قیمت ۲۸۰ یورو و نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۳۳۰ یورو.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر