اچ پی HP Spectre x360 14 را به‌همراه سه لپ تاپ دیگر رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اچ‌پی ساعاتی پیش چند لپ‌تاپ جدید رونمایی کرد که در بین آن‌ها لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر اسپکتر ایکس ۳۶۰ ۱۴ (HP Spectre x360 14) به‌چشم می‌خورد. Spectre x360 14 در مقایسه با مدل پیشین خود که نمایشگر ۱۳ اینچ داشت برخی بهبودهای محسوس تجربه کرده. مدل پیشین این لپ‌تاپ بارها توسط کارشناسان تحسین شد و HP تلاش کرده است مدل جدید را کم‌نقص‌تر کند.

در Spectre x360 14 نمایشگری با نسبت تصویر ۳:۲ به‌کاررفته. ترک‌پد این لپ‌تاپ به‌میزان ۱۶ درصد بزرگ‌تر شده و در آن شاهد استفاده از اسپیکر چهارگانه و یک درگاه تاندربولت ۴ (Thunderbolt 4) هستیم که در یکی از گوشه‌ها جای گرفته. بدین ترتیب حتی اگر قسمت پشتی یا کناره‌های لپ‌تاپ HP Spectre x360 14 کنار دستگاه‌های دیگر قرار گرفته باشد و نتوان از درگاه‌های آن‌ها استفاده کرد، می‌توانید سراغ استفاده از تاندربولت ۴ بروید. 

لپ‌تاپ سه پوندی (۱٫۳۶ کیلوگرمی) جدید HP به تراشه‌های نسل یازدهمی حدید اینتل یعنی خانواده‌ی تایگر لیک (Intel Tiger Lake) مجهز است و در قوی‌ترین کانفیگ خود از تراشه‌ی چهار هسته‌ای Core i7-1165G7 با توان طراحی حرارتی ۲۸ وات به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Iris Xe استفاده می‌کند. اچ‌پی می‌گوید لپ‌تاپ جدیدش تا ۳۴ درصد سریع‌تر از مدل سال پیش یعنی Spectre x360 13 خواهد بود. 

نمای جلو Spectre x360 14 آسمان شب ستاره

HP Spectre x360 14

نکته‌ی درخورتوحه این است که HP Spectre x360 14 نخستین لپ‌تاپ سری اسپکتر با نمایشگر ۳:۲ به‌حساب می‌آید؛ نمایشگر ۳:۲ نسبت‌به نمایشگر ۱۶:۹ به‌میزان ۲۰ درصد محتوای بیشتری به‌صورت عمودی جای می‌دهد. کانفیگی از لپ‌تاپ جدید اچ‌پی نمایشگر OLED با ابعاد ۱۳٫۵ اینچ و وضوح ۳٬۰۰۰ در ۲٬۰۰۰ پیکسل دارد که گران‌تر است،‌ اما قیمت دقیقش را نمی‌دانیم. یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف مدل ۱۳ اینچ اسپکتر ایکس ۳۶۰ نمایشگر ۱۶:۹ این لپ‌تاپ بود؛ اچ‌پی با دریافت بازخورد کاربران و کارشناسان تصمیم گرفته سراغ استفاده از نمایشگر ۳:۲ در مدل جدید برود. 

Spectre x360 14 هوشمندترین پی‌سی اچ‌پی محسوب می‌شود

اچ‌پی از Spectre x360 14 به‌عنوان «هوشمندترین رایانه‌ی شخصی خود» یاد می‌کند. گرچه برای اطمینان از درست بودن ادعای اچ‌پی باید لپ‌تاپ را موردبررسی قرار دهیم، اما ادعاهایی که این شرکت مطرح کرده در نگاه اول تحسین‌برانگیز هستند.

اچ‌پی می‌گوید لپ‌تاپ جدید سری Spectre می‌تواند بودن در کیف را تشخیص دهد و فناوری Dynamic Tuning اینتل را فعال کند تا از کاهش شارژ باتری یا داغی بیش از حد جلوگیری کند. لپ‌تاپ جدید Spectre x360 14 مجهز به قابلیت AI Noise Removal است و ازطریق آن می‌تواند با اتکا بر هوش مصنوعی، صدای مزاحم پس‌زمینه را به‌هنگام برقراری تماس در سرویس‌هایی همچون مایکروسافت تیمز و زوم از بین ببرد. 

نمای نزدیک تاندربولت 4 در گوشه Spectre x360 14 اچ پی

درگاه تاندربولت ۴ در گوشه‌ی HP Spectre x360 14

لپ‌تاپ موردبحث اچ‌پی همچنین مجهز به قابلیت Auto Color است که می‌تواند به‌صورت خودکار فضای رنگی صفحه‌نمایش را از DCI-P3 به Adobe RGB یا sRGB تغییر دهد؛ اچ‌پی ادعا می‌کند این فناوری Spectre x360 14 را مطمئن می‌سازد که در هر لحظه بر اساس شرایط مختلف درحال تماشای دقیق‌ترین رنگ‌های ممکن باشید. اچ‌پی ادعا می‌کند لپ‌تاپ جدیدش تا ۱۷ ساعت با یک بار شارژ دوام می‌آورد. البته مدل OLED که به تراشه‌ی Core i7 مجهز است حداکثر ۱۰ ساعت عمر باتری دارد.

قیمت پایه‌ی Spectre x360 14 برابربا ۱٬۱۹۹ دلار است (قطعا کانفیگ پایه از تراشه‌ی i7 و نمایشگر OLED بهره‌مند نیست). لپ‌تاپ جدید اچ‌پی در بازار رقبای قدرتمندی دارد؛ از لپ‌تاپ ۹۹۹ دلاری Dell XPS 13 به‌عنوان یکی از رقبای مهم آن یاد می‌شود، خصوصا با درنظرگرفتن این حقیقت که دل اخیرا مدل جدید لپ‌تاپ‌های XPS را با تراشه‌ی تایگر لیک و پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Iris Xe و درگاه تاندربولت ۴ به‌روزرسانی کرده است. 

نمای جلو جلو لپ تاپ اچ پی Envy Spectre x360 13 2020

HP Spectre x360 13

اچ‌پی قصد ندارد فروش لپ‌تاپ عادی Spectre x360 را به‌پایان برساند. این شرکت درکنار لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر  Spectre x360 14، مدل عادی را نیز به‌روزرسانی کرد و در آن شاهد استفاده از تراشه‌ی تایگر لیک اینتل هستیم. اچ‌پی می‌گوید لپ‌تاپ موردبحث تا ۱۶٫۵ ساعت شارژدهی می‌کند که کمتر از شارژدهی مدل سال گذشته است. اینتل طی ماه‌های اخیر، شرکت‌های تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ را مجاب کرده ادعاهای دقیق‌تری دربار‌ه‌ی عمر باتری محصولات‌شان مطرح کنند.

قیمت پایه‌ی لپ‌تاپ Spectre x360 13 نیز برابربا ۱٬۱۹۹ دلار است. این لپ‌تاپ کانفیگی با صفحه‌نمایش 4K OLED دارد که قطعا بسیار گران‌تر خواهد بود و عمر باتری کمتر ارائه خواهد داد (حداکثر ۱۰ ساعت). اچ‌پی همچنین قصد دارد کانفیگی از Spectre x360 را با پشتیبانی از شبکه‌ی 5G در اوایل سال آینده‌ی میلادی به بازار عرضه کند. 

هر دو لپ‌تاپ جدید سری Spectres از قلم لمسی پشتیبانی می‌کنند؛ به‌نظر می‌رسد اچ‌پی قصد دارد در شماری از کانفیگ‌های Spectre 14 قلم لمسی را به‌صورت پیش‌فرض در جعبه‌ی محصول قرار دهد.

سه رخ جلو لپ تاپ اچ پی Envy x360 13 2020

HP Envy x360 13

درکنار دو لپ‌تاپ یادشده، اچ‌پی مدل Envy x360 13 را نیز با تراشه‌ی نسل یازدهمی تایگر لیک معرفی کرد. تراشه‌های موبایلی AMD که در مدل پیشین به‌کاررفته بودند جزو بهترین تراشه‌های بازار هستند و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهند؛ باید منتظر بررسی کارشناسان بمانیم تا ببینیم که جدیدترین نسل از تراشه‌های اینتل چه حرف‌هایی برای گفتن دارند. لپ‌تاپ جدید اچ‌پی همچون لپ‌تاپ گران‌قیمت و رده‌‌بالای HP Elite Dragonfly از قابلیت Sure View بهره می‌گیرد؛ به‌لطف این قابلیت می‌توانید با فشردن یک دکمه، فیلتری روی صفحه‌نمایش برای محافظت از حریم خصوصی ایجاد کنید. 

نمای جلو HP Envy 13 اچ پی

HP Envy 13

اچ‌پی همچنین یک لپ‌تاپ سنتی دیگر با نام HP Envy 13 به‌فروش می‌رساند که از تراشه‌ی نسل یازدهمی تایگر لیک اینتل استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ همچون مدل پیشین خود نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۸ درصد ارائه می‌دهد که به‌میزان دو درصد کمتر از رقیب اصلی‌اش یعنی Asus ZenBook 14 UX425EA است. 

Envy x360 13 در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) با قیمت پایه‌ی ۹۴۹٫۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. عرضه‌ی لپ‌تاپ ۸۹۹٫۹۹ دلاری Envy 13 برای ماه جاری میلادی تعیین شده. دو لپ‌تاپ جدید سری Spectre نیز در ماه جاری میلادی از راه می‌رسند. بااین‌حال همان‌طور که اشاره کردیم مدل 5G لپ‌تاپ x360 13 تا اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه نخواهد شد. تمامی لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی دارای استاندارد وای‌فای ۶ هستند.

تصویر اصلی مقاله لپ‌تاپ HP Spectre x360 14 را نشان می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر