حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوگل در برخی گوشی‌های اندرویدی موتور جستجوی Bing را به کاربر پیشنهاد می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نهادهای ناظر بر قوانین ضدانحصار (آنتی‌تراست) در اروپا مدتی است تحقیقات گسترده علیه گوگل را آغاز و این شرکت را دادگاهی کرده‌اند. اخبار به‌دست‌رسیده اعلام می‌کنند گوگل با نهادهای ناظر اروپایی به‌توافق دست پیدا کرده. به‌عنوان بخشی از این توافق، گوگل باید به کاربران جدید گوشی‌های هوشمند اندرویدی در کشورهای اروپایی امکان دانلود موتورهای جست‌و‌جوی دیگر را که رقیب خود گوگل هستند ارائه دهد.

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، گوگل با شرکت‌های مختلف وارد مذاکره شده است تا در ازای دریافت پول از آن‌ها، سرویس موتور جست‌و‌جویشان را به کاربران اندرویدی پیشنهاد کند. فرایند انجام این کار به‌پایان رسیده و گوگل فهرست نهایی موتورهای جست‌جویی را که در کشورهای مختلف به‌همراه موتور جست‌و‌جوی خود ارائه می‌دهد منتشر کرده است؛ این سرویس‌ها از ۱ اکتبر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۰ مهر تا ۱۱ دی ۱۳۹۹) به کاربران ارائه می‌شوند. بر اساس اطلاعیه‌ی رسمی گوگل، مایکروسافت توانسته نظر این شرکت را برای استفاده از بینگ جلب کند. به‌همین دلیل بینگ در شماری از بزرگ‌ترین بازارهای اروپایی به کاربران جدید ارائه خواهد شد.

گزینه های موتور جستجو در گوشی اندروید / Android Phone اروپا

بر اساس گزارش منتشرشده از سوی بلومبرگ، از روز یکم اکتبر (دهم مهر) به‌بعد، بینگ به یکی از چهار گزینه‌ای که به کاربران ساکن در آلمان و فرانسه و ایتالیا و اسپانیا و سوئد و نروژ و بریتانیا ارائه می‌شود تبدیل شده است. بلومبرگ می‌نویسد Info.com و PrivacyWall و GMX بزرگ‌ترین برندگان بودند و بیشتر از تمامی موتورهای جست‌و‌جوی دیگر در کشورهای مختلف ارائه می‌شوند. طبق گزارش بلومبرگ، Info.com برای گوشی‌های جدید اندرویدی ساکنان ۳۱ کشور به‌نمایش درمی‌آید. همچنین PrivacyWall در ۲۱ کشور و GMX در ۱۶ کشور و بینگ در ۱۳ کشور نمایش داده می‌شوند. DuckDuckGo صرفا در هشت بازار به‌نمایش درخواهد آمد.

فعلا به‌طور دقیق نمی‌دانیم مایکروسافت چه مبلغی به گوگل پرداخت کرده است. اینکه چنین اقدامی می‌تواند در طول زمان سهم بینگ را از بازار موتورهای جست‌و‌‌جو افزایش دهد یا نه، سؤالی است که در آینده جوابش را خواهیم فهمید. گفته می‌شود امروزه بینگ ۳٫۰۶ درصد از سهم را در تصاحب خود دارد.

نخستین بار در سال ۲۰۱۸ بود که اتحادیه‌ی اروپا در فرمانی رسمی از آلفابت خواست در زمانی نه‌چندان طولانی راه‌حلی برای تعدیل تسلط خود بر جست‌و‌جوهای موبایلی پیدا کند. آن‌طور که آمار نشان می‌دهند گوگل امروزه ۹۷ درصد سهم بازار موتورهای جست‌و‌جو را در اروپا دراختیار دارد.

به‌موجب توافق‌نامه‌ی جدید، گوگل باید موتورهای جست‌و‌جوی رقیب را روی نمایشگر گوشی‌ کاربران نمایش دهد تا آن‌ها درصورت تمایل برای تغییر موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض اقدام کنند. این راهکار تاکنون نتوانسته تعداد دانلود اپلیکیشن‌های رقیب را به‌شکلی محسوس افزایش دهد و به‌نظر می‌رسد اکثر مردم همچنان به استفاده از گوگل تمایل دارند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر