حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مشخصات موردنیاز برای اجرای نتفلیکس در حالت 4K HDR روی مک اعلام شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نتفلیکس، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های ارائه‌ی محتوای آنلاین به‌صورت استریم است که محتوای آن شامل فیلم و سریال در ژانرهای مختلف می‌شود. درحال‌حاضر نتفلیکس در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آرشیو این سرویس می‌توان محتوایی برای رده‌های سنی مختلف یافت.

درحالی‌که کاربران پلتفرم‌های مختلف ازجمله ویندوز قادر به تجربه محتوای نتفلیکس در حالت 4K هستند؛ اما چنین ویژگی تاکنون دراختیار کاربران پلتفرم مک ارائه نشده بود. بااین‌حال، انتشار آپدیت بزرگ Big Sur برای MacOS از این پس اجازه می‌دهد که کاربران کامپیوترهای مک قادر به لذت بردن از فیلم و سریال‌های نتفلیکس در حالت 4K HDR باشند؛ اما استفاده از چنین حالتی برای تمامی کامپیوترهای مک فراهم نشده است.

درواقع تنها دارندگان کامپیوترهای مک ساخته‌شده از سال ۲۰۱۸ به بعد قادر به تجربه محتوای نتفلیکس در حالت 4K HDR هستند و معیار اصلی نیز برخورداری کامپیوتر از تراشه امنیتی T2 است. فهرست محصولاتی از سری مک که دارای چنین تراشه‌ای هستند شامل موارد زیر می‌شود:

  • مک بوک پرو (ساخت سال ۲۰۱۸ به بعد)
  • مک بوک ایر (ساخت سال ۲۰۱۸ به بعد)
  • مک مینی ۲۰۱۸
  • مک پرو ۲۰۱۹
  • آی مک و آی مک پرو سری ۲۰۲۰

درصورتی‌که از کامپیوترهای سری مک استفاده می‌کنید؛ اما در مورد سال ساخت آن یا برخورداری از تراشه T2 مطمئن نیستید ازطریق اطلاعات موجود در وب‌سایت اپل می‌توانید از مشخصات محصول در اختیارتان آگاه شوید. از دیدگاه رسانه‌ها تراشه امنیتی T2 به کدگشایی ویدیوهایی می‌پردازد که با فرمت HEVC کدگذاری شده باشند.

اپل در مورد تراشه T2 می‌گوید که نسبت به نسل پیشین قادر است با سرعتی دو برابر اقدام به کدگشایی ویدیوهای رمزگذاری‌شده HEVC بپردازد. از آنجایی نیز که نتفلیکس برای رمزگذاری ویدیوهای خود از فرمت HEVC استفاده می‌کند، طبیعتا سرعت پردازش اطلاعات تأثیر مستقیمی روی تجربه کاربری می‌گذارد و دلیل اینکه چرا تنها محصولاتی از سری مک با تراشه T2 قادر به اجرای محتوای نتفلیکس در حالت 4K HDR هستند، توضیح داده می‌شود.

در ادامه بخوانید:

درکنار برخورداری کامپیوتر مک از تراشه T2 باید در نظر داشته باشید که دستگاهتان آپدیت Big Sur را دریافت کرده باشد. همچنین محتوای ذکرشده تنها در مرورگر سافاری با فرمت 4K HDR ارائه داده می‌شود و در مرورگرهای دیگر تنها می‌توان محتوا را در حالت 720p تماشا کرد. 

نتفلیکس اصولا برای ارائه محتوا از سه گزینه برای حق اشتراک برخوردار است که تفاوت اصلی آن‌ها در کیفیت استریم خلاصه می‌شود. درحالی‌که هر سه گزینه حق اشتراک از محتوای یکسانی برخوردار هستند؛ اما باتوجه‌به انتخاب کاربر، محتواها در حالت HD ،SD و 4K HDR ارائه خواهند شد. طبیعتا برای تماشای محتوا در کیفیتی بالاتر باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر