حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شبکه توییتر پیام های حاوی آرزوی مرگ را حذف می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شبکه توییتر پیام های حاوی آرزوی مرگ را حذف می کند. در این مطلب به مرور قوانین مربوط به حذف محتوای غیرمجاز درباره آرزو یا امید برای مرگ افراد می پردازیم.

چند ساعت پس از انتشار خبر ابتلای ترامپ به کووید 19، برخی افراد به نفع این ویروس بی رحم توییت هایی را منتشر کرده اند. شبکه توییتر در پاسخ به این گونه رفتارها گفته که تحت قوانین فعلی، نوشته هایی که حاوی آرزو یا امید برای مرگ افراد هستند، به عنوان توییت های غیر مجاز در نظر گرفته می شوند.

توییتر به رسانه Motherboard گفته که این قانون از ماه آوریل اعمال شده، اما بررسی آرشیو اینترنتی نشان می دهد که این سیاست خاص، جزیی از قوانین ساده شده توییتر در بهار 2019 بوده است. از ماه جوئن سال 2019، قوانین تغییری نیافته اند:

آرزو یا امید به آسیب جدی به یک فرد یا یک گروه از افراد

ما محتویاتی که شامل آرزو، امید یا حتی بیان خواسته برای مرگ، آسیب های بدنی جدی یا مرگ کشنده علیه یک فرد یا گروهی از افراد هستند، را تحمل نمی کنیم. محتوای غیر مجاز شامل موارد زیر می شود، اما محدود به آنها نیست:

  • امید برای اینکه یک نفر به خاطر یک بیماری کشنده جان خود را از دست بدهد، مثلا من امیدوارم که سرطان بگیری و بمیری!
  • آرزو برای قربانی شدن یک یا چند نفر در یک حادثه جدی، مثلا آرزو می کنم دفعه بعدی که دهنت را باز کردی، با یک ماشین تصادف کنی!
  • بیان اینکه یک گروه از افراد سزاوار آسیب فیزیکی جدی هستند، مثلا اگر این گروه از مخالفان خفه نشوند، باید به آن ها شلیک کرد.

بخش ارتباطات شبکه توییتر، در پیامی مبنی بر روشن سازس قوانین، توضیح داد که شکست و نقض این قوانین ممکن است موجب تعلیق حساب کاربری نشود. در واقع در صورت گزارش یک توییت با محتوای غیرمجاز، ابتدا حساب کاربری مربوطه قفل شده و تنها پس از حذف آن توییت، از حالت قفل خارج می شود.

در جای دیگر، سخنگوی فیس بوک اظهار کرده که پلتفرم آن ها نیز هر گونه محتوا حاوی آرزو برای مرگ رییس جمهور و همچنین کامنت ها و پست های دارای برچسب ترامپ را حذف می کند.

شاید برای بسیاری افراد این سوال به وجود آید که این سیاست ها چگونه برای حساب کاربری رییس جمهور یا برای افرادی که سال هاست بدون هیچ اقدامی تنها سایرین را تهدید به مرگ می کنند، اعمال می شوند؟ با اینکه در حال حاضر یک سیاست خاص برای منع این نوع پست ها وجود دارد، اما چرا آن زمان که نظریه پردازان توطئه و سایر افراط گران با رارسال پست های خود، خشونت های واقعی را ترویج می کردند، جلوی آن ها گرفته نشد؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر