حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کیا ریو جدید با به‌روزرسانی‌ ظاهری و فنی وارد بازار شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی کیا مدل به روزرسانی شده ریو 2021 را به عنوان رقیبی برای تویوتا یاریس و فولکس واگن پولو روانه میدان کرد. بهای نسخه پایه کیا ریو جدید برابر با 13,400 پوند اعلام شده است؛ این مبلغ تا رقم 20,895 پوند برای نسخه فول آپشن GT Line s افزایش خواهد یافت.
کیا ریو جدید

به‌روزرسانی‌های ظاهری این خودرو چندان چشمگیر نیست؛ در این بین تنها می‌توان به جلو پنجره باریکتر و همچنین بهره‌مندی از رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی و دو رنگ جدید برای بدنه اشاره کرد. اصلاحات صورت گرفته در کابین نیز بسیار جزئی بوده و شامل آپدیت برخی تزیینات و ارتقای کیفیت متریال داخلی می‌شود. مهمترین تفاوت کابین ریو جدید نسبت به نسخه پیشین، بهره مندی آن از سیستم اطلاعات سرگرمی ۸ اینچی جدید است که به راننده امکان دسترسی به گستره وسیعی از خدمات و اطلاعات ترافیکی آنلاین، وضعیت آب و هوا و … را می‌دهد. همچنین سیستم مذکور فرماندهی صوتی را نیز ساپورت می‌کند.

اما شاخص‌ترین تحول اعمال شده بر کیا ریو جدید نسبت به مدل پیشین، اضافه شدن یک پیشرانه یک لیتری مایلد-هیبرید است که توان خروجی معادل ۱۱۸ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار خواهد داد. یک ژنراتور-استارتر تسمه‌ای به همراه پک باتری لیتیوم یونی با قابلیت بازیابی انرژی نیز این پیشرانه را همراهی می‌کنند.

کیا ادعا می‌کند که شتاب صفر تا صد ریو جدید به دلیل بهره‌گیری از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه معادل ۹.۹ ثانیه خواهد بود. همزمان بیشینه سرعت این خودرو هاچبک نیز 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. از همه مهمتر میزان مصرف سوخت این خودرو معادل 5.4 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.

کیا ریو جدید

ناگفته نماند که شرکت کیا یک گیربکس دستی جدید باقابلیت کنترل الکترونیکی باز و بسته شدن کلاچ را برای کیا ریو در نظر گرفته است که به ادعای مسئولان این شرکت، موجب کاهش مصرف سوخت و آلایندگی پیشرانه خواهد شد. در ضمن خریداران می‌توانند نسخه غیر هیبریدی همین پیشرانه سه سیلندر یک لیتری را با قدرت 99 اسب بخار و 172 نیوتن متر گشتاور برای کیا ریو جدید سفارش دهند.

 

کروز کنترل، دیلایت، چراغ‌های مه شکن، دوربین دید عقب، نمایشگر ۴.۲ اینچی کیلومترشمار، سیستم صوتی استریو با ۶ اسپیکر، اپل کارپلی، اندروید اتو، نمایشگر مرکزی ۸ اینچی و …، برخی از تجهیزات کیا ریو جدید به شمار می‌روند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر