حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

کره جنوبی همچنان در زمینه توسعه زیرساخت ارتباطات 5G پیشتاز است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فناوری 5G درواقع نسل بعدی ارتباطات دستگاه‌های قابل حمل است که انتظار می‌رود تحولی بزرگ را در عرصه ارتباطات به وجود آورد. بااین‌حال، روند توسعه زیرساخت‌های این فناوری در دنیا به کندی پیش می‌رود و درحال‌حاضر تنها چند کشور قادر به ارائه سرویسی پایدار به کاربران و مشتریان هستند.

گزارش‌های جدید، آمارهایی را در اختیارمان قرار می‌دهند که حاکی از آن است که کشورهای دنیا از نظر توسعه زیرساخت مناسب برای ارتباطات 5G در چه جایگاهی قرار دارند و در این زمینه تا چه حد پیشرفت داشته‌اند. درحالی‌که کره جنوبی همچنان پیشتاز در زمینه بسترسازی برای استفاده از ارتباطات 5G است، کشور سوئیس توانسته با پشت سر گذاشتن کویت در جایگاه دوم قرار گیرد.

دو کشور ایالات متحده آمریکا و قطر نیز جایگاه چهارم و پنجم را دراختیار دارند. چنین آماری توسط شرکت Omdia ارائه شده است و برای رتبه‌بندی کشورها در زمینه توسعه زیرساخت 5G از ۵ گزاره مهم استفاده می‌شود. Omdia توضیح می‌دهد که آمار به نتایج به‌دست آمده در بازه زمانی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ اشاره دارد و طی آن، سوئیس توانسته با ارائه خدمات 5G در ۵۳۵ شهر (پوشش ۹۰ درصدی از مراکز مسکونی کل کشور) در ماه مه، جایگاه دوم در آمار ارائه شده را به‌دست آورد.

آمار کشورهای مطرح در زمینه توسعه اینترنت 5G

جالب است بدانید کویت توانسته با پوشش ۴۲۶ شهر (۸۰ درصد از مراکز مسکونی کل کشور) اینترنت 5G را دراختیار شهروندان خود قرار دهد. ارائه چنین آماری در حالی رخ می‌دهد که کره جنوبی توانسته به ۵/۸۸ میلیون دستگاه سازگار با فناوری ارتباطات 5G خدمات ارائه دهد که تقریبا ۱۰ درصد از گجت‌های قابل حمل این کشور را تشکیل می‌دهد. باید گفت که منظور از آمار ارائه‌شده در کره جنوبی به تعداد کاربران ارتباطات 5G اشاره ندارد؛ زیرا ممکن است کاربری در کره جنوبی از چند دستگاه سازگار با ارتباطات 5G استفاده کند.

در این بین، بریتانیا دومین کشور اروپایی است که در زمینه ارائه‌ی خدمات مرتبط با ارتباطات 5G بیشترین فعالیت را دارد. دولت بریتانیا چندی پیش مطرح کرد که بیش از ۱/۱ میلیارد پوند در زمینه ارتباطات 5G سرمایه‌گذاری می‌کند. از این مبلغ، ۴۰۰ میلیون پوند برای توسعه زیرساخت‌های مرتبط با فناوری 5G در نظر گرفته شده است. در میان اعضای اتحادیه اروپا نیز می‌توان به دو کشور فنلاند و آلمان اشاره کرد که گام‌های مثبتی در زمینه گسترش زیرساخت ارتباطات 5G برداشته‌اند و به‌سرعت در حال فراهم‌سازی بستر مناسب برای ارائه چنین فناوری به شهروندان خود هستند.

در ادامه بخوانید:

از دیدگاه تحلیلگران شرکت Omdia با وجود شیوع ویروس کرونا، گسترش نسل پنجم سامانه‌های ارتباط سیار یا همان 5G به خوبی پیش رفته و به‌زودی اپراتورهای مختلف در سراسر دنیا قادر به ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت 5G خواهند بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر