انویدیا عرضه RTX 3070 را دو هفته به‌تأخیر انداخت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) جدیدترین نسل از کنسول‌های بازی، یعنی پلی استیشن 5 سونی و ایکس باکس سری ایکس و سری اس مایکروسافت، به بازار عرضه می‌شوند و در آن زمان، قطعا اخبار حوزه‌ی بازی بسیار زیاد خواهد بود. بااین‌حال در چند هفته‌ی اخیر، همه‌ی اخبار به نسل جدید کارت‌های گرافیک پلتفرم پی‌سی تعلق داشته است. مدتی پیش، انویدیا کارت‌های گرافیک پرقدرت سری RTX 3000 را در سه مدل رونمایی کرد که تاکنون، دو مدل RTX 3080 و RTX 3090 از کارت‌های گرافیک سری امپر به بازار عرضه شده‌اند.

هر دو کارت گرافیکی که از آن‌ها نام بردیم، با کمبود موجودی در انبار فروشگاه‌های عرضه و توزیع مواجه شدند و این موضوع عذرخواهی انویدیا برای کمبود کارت‌های سری امپر را به‌دنبال داشت. به‌نظر می‌رسد که تیم سبز برای پیش‌گیری از وقوع اتفاقی مشابه برای RTX 3070، تصمیم گرفته عرضه‌ی آن را عقب بیندازد. 

انویدیا در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که عرضه‌ی کارت کارت گرافیک RTX 3070 دو هفته دیرتر از تاریخ ازپیش‌اعلام‌شده آغاز می‌شود. پیش‌تر ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) برای عرضه‌ی این کارت‌ به بازار تعیین شده بود و حالا به ۲۹ اکتبر (۸ آبان) تغییر پیدا کرده است. انویدیا اعلام کرد که این تأخیر با هدف فراهم‌کردن کارت‌های بیشتر در زمان عرضه ایجاد شده است.

در بیانیه‌ی جدید انویدیا می‌خوانیم:

با اینکه می‌دانیم این خبر می‌تواند برای افرادی ناامیدکننده باشد که بی‌صبرانه منتظر خرید GeForce RTX 3070 بودند، باید اعلام کنیم که درنهایت تصمیم گرفته‌ایم زمان عرضه‌ی این کارت‌ گرافیک را به‌تعویق بیندازیم‌. این تصمیم می‌تواند به همکاران ما در سرتاسر جهان کمک کند تا در روز عرضه،‌ کارت‌های بیشتری را به‌دست گیمرها برسانند.

مقاله‌ی مرتبط:

کارت گرافیک RTX 3070 ضعیف‌ترین مدل در سری RTX 3000 محسوب می‌شود؛ اما همچنان یکی از GPUهای قدرتمند موجود در بازار خواهد بود. درواقع، تک‌تک مدل‌هایی که در شب رونمایی این مجموعه معرفی شدند، به‌مراتب قدرتمندتر از پرچم‌دار نسل قبل، یعنی RTX 2080 Ti هستند و این پیشرفتی درخورتوجه را نشان می‌دهد. آخرین‌باری که چنین پیشرفت چشمگیری در میان دو نسل پیاپی از پردازنده‌های گرافیکی دیده شد، به سال ۲۰۰۴ باز می‌گردد.

RTX 3070 حدودا ۶۰ درصد سریع‌تر از RTX 2070 است و با ۵،۸۸۸ هسته‌ی کودا (CUDA) و ۸ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی GDDR6، تجربه‌ی لذت‌بخش گرافیکی برای بازی‌های نسل جدید به‌ارمغان خواهد آورد. این مدل در زمان عرضه ۴۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر