نگاهی به کیا پیکانتو جدید؛ مشخصات فنی و قیمت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی کیا موتورز اخیرا یک نسخه فیس‌لیفت جزیی از کیا پیکانتو را معرفی کرده تا به عنوان حریفی برای هیوندای آی ۱۰ پا به میدان رقابت بگذارد.

بهای این خودرو هاچبک کوچک در بازار بریتانیا از رقم ۱۰ هزار و ۷۴۵ پوند شروع شده و و در حال حاضر مشتریان می‌توانند در فرآیند پیش‌فروش این خودرو ثبت نام کنند.

کیا پیکانتو جدید

کیا پیکانتو جدید از لحاظ ظاهری به چراغ‌های به روزرسانی شده با دیلایت‌های نوین مجهز شده است. جلوپنجره و گرافیک داخلی چراغ‌های عقب نیز تغییرات مثبتی را تجربه کرده‌اند. ده رنگ بدنه مختلف به همراه دو نوع طرح رینگ ۱۴ و ۱۶ اینچی هم در دسترس مشتریان قرار داده شده است. همچنین تیپ‌های جی تی لاین و ایکس-لاین کیا پیکانتو ۲۰۲۱ از سپرهای جدید با طراحی اسپرت بهره می‌برند.

کیا پیکانتو

درون کابین از یک پنل ۴.۲ اینچی جدید در ناحیه پشت آمپر استفاده شده و یک نمایشگر ۸ اینچی با قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو نیز نقش سیستم اطلاعات سرگرمی را ایفا می‌کند. این نمایشگر حدود یک اینچ از نسخه پیشین بزرگ‌تر است و همزمان قابلیت اتصال به دو دستگاه را دارد؛ یکی بوسیله بلوتوث و دیگری با پورت USB به سیستم متصل خواهد شد. روکش صندلی پارچه‌ای یا چرمی به همراه دوخت متضاد نیز برای تودوزی داخلی کیا پیکانتو 2021 قابل سفارش خواهد بود.

کیا پیکانتواز نظر فنی، شرکت سازنده پیشرانه‌های کیا پیکانتو را جهت کسب مجوزهای زیست محیطی تا حد امکان به روزرسانی کرده است. نسخه پایه کیا پیکانتو جدید از یک موتور سه سیلندر یک لیتری با قدرت ۶۶ اسب بخار و ۹۶ نیوتن متر گشتاور نیرو می‌گیرد. در مدل گران‌تر GT- Line هم از نمونه توربوشارژ همین پیشرانه استفاده شده که قادر به تولید ۹۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. سیستم انتقال قدرت این خودرو به صورت استاندارد از یک گیربکس ۵ دنده دستی جهت انتقال نیرو به محور جلو بهره می‌برد. البته جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک جدید کیا موتورز نیز برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود.

تجهیزاتی همچون هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، سامانه پایش هوشیاری راننده، سیستم کمکی دنبالگر خطوط جاده که قابلیت کنترل خودکار غربیلک فرمان، ترمز و گاز را دارد، در کیا پیکانتو جدید حاضر خواهند بود. بعلاوه هفت عدد کیسه هوا، سیستم کنترل کشش به روزرسانی شده و سیگنال توقف اضطراری نیز به عنوان تجهیزات ایمنی کیا پیکانتو جدید انجام وظیفه خواهند کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر