بنچمارک پردازنده A14 مشخص شد؛ باز هم قدرتمندتر از رقبا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هرسال پردازنده معرفی شده توسط اپل بسیار قدرتمند‌تر از رقبا بوده و رقیب همیشگی خود یعنی اسنپدراگون را شکست می‌دهد. امسال هم مثل سایر سال‌ها، نمرات منتشر شده توسط کاربر Ice Universe نشان از همان روند همیشگی دارد.

 

این بنچمارک نشان می‌دهد که پردازنده A14 بایونیک اپل به امتیاز ۱۵۸۳ در آزمون تک‌هسته‌ای و امتیاز ۴۱۹۸ در آزمون چندهسته‌ای دست‌یافته است.

این اعداد متعلق به آی‌پد ۱۳٫۲ اینچی هستند که ۶ مدل پردازنده از فرکانس ۲٫۹۹ تا ۳٫۶۶ گیگاهرتز را شامل می‌شود. در مقایسه با پردازنده A13 بایونیک اپل که به امتیاز ۱۳۲۷ در آزمون تک‌هسته‌ای و ۳۳۰۰ در آزمون چندهسته‌ای دستیافت، A14 بهبود و پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود دارد.

برای مثال، پردازنده اگزینوس ۹۹۰ سامسونگ که در گلکسی نوت ۲۰ الترا قرار دارد فقط توانست امتیاز ۹۲۸ در آزمون تک‌هسته‌ای و ۲۷۲۱ در آزمون چندهسته‌ای را به‌دست آورد. همچنین پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ امتیاز ۸۸۵ در آزمون تک‌هسته‌ای و ۳۲۱۶ را در آزمون چندهسته‌ای به‌دست آورد.

این عملکرد پردازنده‌های اپل علاوه‌بر عملکرد بهتر، عمر باتری بیشتری را برای دستگاه‌ها به ارمغان می‌آورد. همه این‌ها نشان از سخت‌تر شدن کار برای رقبای آن یعنی کوالکام و اینتل می‌باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر