حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

حمله هکری به تولیدکننده نرم‌افزار آزمایش واکسن کرونا

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


یک شرکت آمریکایی که نرم‌افزار مخصوص پردازش آزمایش‌های بالینی را تولید می‌کند، با حمله باج‌افزار روبرو شده است. در آزمایش بالینی واکسن کووید۱۹ آکسفورد نیز از این نرم‌افزار استفاده شده است.

به گزارش تک تایمز از مهر، این شرکت که «ای ریسرچ تکنولوژی» (eResearch Technology) نام دارد، دو هفته قبل متوجه این حمله سایبری شد. هنگامی‌که کارمندان شرکت نتوانستند به اطلاعات دسترسی یابند، متوجه شدند هدف یک حمله باج افزاری قرار گرفته‌اند.

البته اطلاعات داوطلبان آزمایش بالینی واکسن‌ها به خطر نیفتاده اما به گفته مشتریان شرکت، محققان مجبور شده‌اند وضعیت داوطلبان را روی  کاغذ ثبت کنند.

شرکت IQVIA یکی از پیمانکارانی که اطلاعات آزمایش بالینی واکسن کووید۱۹ دانشگاه آکسفورد را مدیریت می‌کند و بریستول میرز اسکوییب (کنسرسیومی متشکل از چند شرکت که مشغول توسعه یک تست سریع برای تشخیص ویروس کرونا است) از مشتریان «ای ریسرچ تکنولوژیز» هستند.

البته این شرکت اعلام نکرده چند تعداد آزمایش بالینی تحت تاثیر این حمله باج افزاری قرار گرفته‌اند اما  نرم افزار مذکور  برای آزمایش داروهای مختلف در سراسر اروپا، آسیا و آمریکای شمالی به کار می‌رود. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر