ابزار Birdwatch توییتر ؛ روشی آزمایشی برای مبارزه با اطلاعات نادرست

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز- یکی از ابزار های آزمایشی توییتر برای مبارزه با اطلاعات نادرست، Birdwatch است. این مکانیزم در واقع راهی برای پرچم گذاری پست ها جهت تعدیل به حساب می آید.

توییتر دارای یک ابزار آزمایشی جدید به نام Birdwatch بوده که بخشی از تلاش های این پلتفرم برای گسترش مبارزه آنلاین با اطلاعات نادرست به شمار می آید. مت ناوارا، مشاور رسانه اجتماعی به تازگی اسکرین شات های متعددی از این ویژگی روی موبایل را در توییتر منتشر کرده و ظاهر آن در وضعیت فعلی را نشان داده است. به نظر می رسد که این ابزار به عنوان یک گزینه دلخواه در منوی کشویی و در کنار گزینه های Mute، Block و Report قرار می گیرد. 

اضافه کردن یک پست به Birdwatch توسط کاربر، در واقع به معنی پرچم گذاری آن برای تعدیل است. کاربر همچنین می تواند نوشته هایی را به صورت عمومی یا خصوصی اضافه کرده و در آن ها توضیح دهند که چرا این توییت خاص، پرچم گذاری شده است. در صورت اعمال این ویژگی، توییتر آیکن جدیدی را به پایین توییت ها اضافه خواهد کرد که شبیه به دوربین دو چشم (یا عینک) است و نوشته های بردواچ کاربر را نمایش می دهد.  پلتفرم همچنین یک تب جدید به نام Birdwatch Notes را به نوار جانبی اضافه می کند. کاربر با استفاده از این تب جدید می تواند به پیگیری فعالیت ها و مشارکت های خود بپردازد. جین منچان وانگ، پژوهشگر اپلیکیشن نخستین بار در ماه اوت با این ابزار آشنا شد که البته در آن زمان بسیار ساده تر بوده و نام خاصی نداشت.

توییتر توضیح بیشتری راجع به Birdwatch نداده، اما تایید کرده که این ابزار، برای مبارزه علیه نشر اطلاعات نادرست است.  یکی از سخنگویان توییتر در این باره نوشته: ما در حال بررسی روش های مختلف برای رسیدگی به اطلاعات نادرست، و همینطور ارایه محتوای بیشتر برای توییتر هستیم. اطلاعات نادرست، یک مسئله مهم و بحرانی به حساب می آید و ما روش های متعددی را برای مبارزه با آن مورد آزمایش قرار می دهیم.

با اینکه Birdwatch توییتر در قالب یک ابزار تعدیل وابسته به انبوه سپاری طراحی شده، اما واگذاری قدرت به عموم جهت افزودن نوشته های عمومی، به نوعی بر خلاف اهداف این رسانه اجتماعی است. هنوز به طور قطعی مشخص نشده که آیا تمام افراد می توانند نوشته های عمومی (یا خصوصی) را در Birdwatch اضافه کنند، یا تنها کاربران منتخب مانند متخصصین معتبر یا مدیران قادر به انجام چنین کاری هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر