حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تلاش ناسا برای فرود دراگون‌فلای بر روی قمر تایتان در سال 2027

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
دراگون‌فلای نام ماموریتی است که ناسا برای فرستادن نوعی بالگرد (روتورکرفت) به تایتان، قمر زحل، در نظر گرفته است. در اصل قرار بود دراگون‌فلای در سال 2026 پرتاب شود، ولی ناسا اکنون از تیمی که بر روی این پروژه کار می‌کند خواسته است تا پروژه را تاریخ آمادگی دیگری در سال 2027 به عقب بیندازد. ناسا خاطرنشان کرده که برای تطبیق یافتن با این تاریخ جدید نیازی به هیچ تغییری در معماری این ماموریت وجود نخواهد داشت.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از اسلش‌گیر، دلیل تاخیر در این ماموریت مبتنی بر فاکتورهایی است که به تیم پروژه دراگون‌فلای ارتباطی پیدا نمی‌کنند. ناسا مشخصا از تاثیر منفی کووید-19 بر بودجه «واحدهای علوم سیاره‌ای» سخن گفته است. این آژانس فضایی اعلام کرده است که بالاترین درجه اعتماد را به تیم دراگون‌فلای و توانایی آن در اجرای یک ماموریت موفق دارد.
 
یک هدف دراگون‌فلای افزایش درک ما از دنیای ارگانیک غنی تایتان و کمک به پاسخ دادن به پرسش‌های زیست‌شناسی نجومی در مسیر درک فرایندهایی است که به توسعه حیات بر روی زمین یاری رسانده‌اند. ماموریت دراگون‌فلای نخستین موردی محسوب می‌شود که ناسا یک وسیله چندپره‌ای را برای اهداف علمی بر روی سیاره‌ای دیگر به پرواز در خواهد آورد.
 

تایتان اتمسفر فوق‌العاده متراکمی دارد که چهار برابر متراکمتر از زمین است، که باعث می‌شود چنین پروازی امکانپذیر شود. همچنین دراگون‌فلای به نخستین وسیله نقلیه‌ای تبدیل خواهد شد که کل بار کاری علمی خود را به مکان‌های متعددی برای دسترسی مکرر و هدفمند به مواد معدنی بر روی سطح تایتان از طریق پرواز انتقال خواهد داد.
 
این پروازها برای ماموریت دراگون‌فلای امکان تحقیقات پیمایشی بر روی دهها مکان در نقاط مختلف این کره یخی را فراهم خواهند اورد. دراگون‌فلای قادر خواهد بود تا زیست‌پذیری محیط تایتان مشخص نموده و شیمی پریبیوتیک (پیش‌زیستی) ماه را مورد بررسی قرار دهد. ناسا بالگردی دارد که به مریخ می‌رود، ولی به خاطر نوع اتمسفر مریخ هنوز معلوم نیست که بتواند در این سیاره پرواز داشته باشد.
 
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر