پرفروش ترین گوشی های بازار ایران در ماه گذشته

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بخش محصولات تک تایمز که چند سال است آغاز به ‌کار کرده، امروزه کاربران بسیار زیادی دارد. آماری که از بخش محصولات تک تایمز به‌دست آمده‌، ۱۰ گوشی پرفروش نیمه‌ی اول پاییز ۱۳۹۹ را نشان می‌دهند. امروزه، بازار موبایل ایران شرایط بسیار پرتلاطمی دارد. وابستگی مستقیم قیمت گوشی به ارزش دلار و واسطه‌های حاضر در بین واردکننده و خریدار دست‌به‌دست هم‌ داده‌اند تا قیمت‌ها بسیار گران و خرید گوشی جدید برای اکثر ایرانی‌ها چیزی شبیه به رؤیا شود.

در سال‌های اخیر، گوشی‌های پرچم‌دار با افزایش قیمت محسوسی مواجه شده‌اند و این موضوع در بازارهای جهانی هم دیده می‌شود؛‌ بااین‌حال، فکر نمی‌کنیم در هیچ‌جای دنیا، روند افزایش قیمت گوشی‌ها مثل بازار ایران باشد. قیمت بسیار گران دستگاه‌های پرچم‌دار باعث شده مردم نتوانند آن‌ها را تهیه کنند؛ به‌همین‌دلیل، از همان ابتدا انتظار داشتیم میان‌رده‌ها محبوب‌ترین‌های بازار ایران باشند. اوضاع به‌گونه‌ای پیش می‌رود که حتی تهیه‌ی میان‌رده‌ها نیز کار سختی است؛ به‌همین‌دلیل، گوشی‌های پایین‌رده نیز امروزه در بازار ایران اهمیتی دوچندان پیدا کرده‌اند؛ به‌ویژه با درنظرگرفتن آغاز کلاس‌های آنلاین مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها.

شرکت‌های متعدد گوشی‌ساز در بازار ایران فعالیت می‌کنند؛ اما فعالیت سامسونگ و شیائومی و هواوی پررنگ‌تر از دیگر برندها است. از بین این شرکت‌ها، گوشی‌های سامسونگ و شیائومی با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند. نبود خدمات موبایلی گوگل (موسوم ‌به GMS) در گوشی‌های هواوی باعث شده مردم سراغ تهیه‌ی آن‌ها نروند. در سال‌های اخیر، برندهایی مثل ال‌جی و سونی کم‌رنگ‌تر در بازار ایران حضور شده‌اند و همین موضوع فرصت کافی دراختیار شیائومی قرار داد تا با عرضه‌ی دستگا‌ه‌هایی باکیفیت، سهم بازار را ازآنِ خود کند.

طبق آمار به‌دست‌آمده از بخش محصولات تک تایمز، سه گوشی از شیائومی در بین پنج گوشی پرفروش نیمه‌ی اول مهر حضور دارند. محبوب‌ترین گوشی نیمه‌ی اول‌ ردمی نوت ۸ شیائومی (Xiaomi Redmi Note 8) بود. این گوشی شیائومی از همان زمان عرضه‌ی اولیه، با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و بررسی‌های تک تایمز نشان می‌دهد افراد متعددی به خرید این گوشی تمایل دارند. پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ در نیمه‌ی اول مهر که رتبه‌ی دوم را کسب کرده، گلکسی ای ۵۱ (Samsung Galaxy A51) است.

درادامه، می‌توانید فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران را در نیمه‌ی اول پاییز ۱۳۹۹ مشاهده کنید:


سامسونگ گلکسی ای ۵۱ / samsung galaxy a51

گلکسی A71 سامسونگ

خانواده‌ی گلکسی A سامسونگ

سامسونگ ازطریق واحد موبایل خود تمامی بخش‌های بازار را هدف قرار داده است؛ از گوشی‌های پایین‌رده با سخت‌افزار ضعیف و قیمت دلاریِ ارزان گرفته تا برترین پرچم‌داران بازار با قیمت بسیار زیاد. گوشی‌های میان‌رده در تمامی نقاط دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و این موضوع برای سری گلکسی A سامسونگ هم صدق می‌کند. سامسونگ با سری گلکسی A سراغ بخشی از بازار رفت که در آن، مردم خواستار دستگاهی مدرن با قیمت مناسب می‌گردند. گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ همواره در تلاش بوده‌اند طراحی ظاهری چشم‌نواز را با سخت‌افزار مناسب ترکیب کنند.

نخستین گوشی سامسونگ در جدول بالا گلکسی A51 است. این گوشی که پایین‌تر از ردمی نوت ۸ و بالاتر از ردمی نوت ۸ پرو جای می‌گیرد، چندین کانفیگ دارد و کانفیگ پایه‌ی آن با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی به بازار عرضه می‌شود. گلکسی A51 جزو گوشی‌هایی است که به‌وفور در بازار پیدا می‌شوند؛ زیرا فروشندگان به‌خوبی می‌دانند که مردم علاقه‌ی شگرفی به A51 دارند. این گوشی برای کسانی بسیار عالی است که استفاده‌ی معمولی دارند. بهره‌مندی از دوربین چهارگانه و باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دیگر مشخصات مهم مربوط به گلکسی A51 محسوب می‌شوند.

درکنار گلکسی A51، سامسونگ ۶ نماینده‌ی دیگر نیز در جدول تک تایمز دارد. گلکسی A11 که دستگاهی پایین‌رده به‌حساب می‌آید، در نیمه‌ی اول مهر با استقبال چشمگیری مواجه شد. همان‌طورکه اشاره کردیم، دانشگاه‌ها و مدرسه‌ها به‌صورت مجازی بازگشایی شده‌اند و نیاز به وسیله‌ای برای حضور در کلاس‌ها به‌صورت آنلاین، بیش‌ازپیش در بین خانواده‌های ایرانی حس می‌شود. گلکسی A11 قیمت نسبتا مناسبی دارد و کار خانواده‌ها را راه می‌اندازد. برای استفاده‌های معمولی نیز گلکسی A11 گوشی مناسبی برشمرده می‌شود.

گلکسی A50 که زمانی پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران بود، همچنان از محبوبیت خاصی برخوردار است. این محصول میان‌رده طراحی جذابی دارد و از باتری مناسب استفاده می‌کند. دیگر نماینده‌ی سامسونگ گلکسی A71 نام دارد که پیشرفته‌ و قوی‌ترین گوشی شرکت کره‌ای در بین پرفروش‌ترین‌های نیمه‌ی اول مهر ۱۳۹۹ است. دو رتبه‌ی آخر جدول به گلکسی A21s و گلکسی A10s تعلق دارند.

گوشی های ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو شیائومی : نمای جلو در کنار هم

ردمی نوت ۸ پرو و ردمی نوت ۸ شیائومی

خانواده‌ی ردمی نوت شیائومی

شیائومی در بهترین زمان ممکن به‌طور جدی به‌سمت بازار ایران هجوم آورد. این شرکت چینی با آگاهی از قابلیت درخورتوجه بازار ایران و افزایش محسوس قیمت گوشی شرکت‌هایی مثل اپل،‌ دستگاه‌های میان‌رده‌ی متنوعی در بازار ایران عرضه کرد که بی‌شک یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها، ردمی نوت ۸ است. ردمی نوت ۸ برای علاقه‌مندان به بازار میان‌رده‌ها گوشی کاملی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از یک سال، این میان‌رده همچنان دستگاهی محبوب است.

مدل پرو ردمی نوت ۸ که سخت‌افزارش اندکی بهتر است، در رتبه‌ی سوم جدول پس از گلکسی A51 قرار گرفته. ردمی نوت ۸ پرو شیائومی دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دارد که ازپسِ ضبط ویدئوهای 4K برمی‌آید. این دستگاه که به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۹ پای و رابط کاربری MIUI 10 در بازار عرضه شده، از باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.

ردمی نوت ۹ که جایگاه چهارم جدول را ازآنِ خود کرده،‌ دستگاه‌ جدیدتری است و انتظار داریم در هفته‌ها و ماه‌های آینده فروش بیشتری تجربه کند. ردمی نوت ۹ پرو با قرارگرفتن در جایگاه هفتم، آخرین نماینده‌ی شیائومی در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های نیمه‌ی اول مهر ۱۳۹۹ است.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی پرفروش‌ترین گوشی‌های نیمه‌ی اول مهر ۱۳۹۹ چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر