حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گلکسی نوت 21 سامسونگ احتمالا آخرین گوشی از سری نوت خواهد بود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ در سال جاری میلادی، گوشی‌های هوشمند متنوعی به بازار عرضه کرده است که چند دستگاه از آن‌ها در بین پرچم‌داران قرار می‌گیرند و به بهترین فناوری‌های روز مجهز هستند. گلکسی نوت ۲۰ اولترا جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ است که بارها توسط کارشناسان حوزه‌ی فناوری، ازجمله کارشناس تک تایمز، موردتحسین قرار گرفت. بااین‌حال، شکی نداریم بهترین گوشی عرضه‌شده توسط سامسونگ در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، گلکسی زد فولد ۲ بود. گلکسی زد فولد ۲ هنوز به‌دست تک تایمز نرسیده است، اما کارشناسان رسانه‌های دیگر عموما از این دستگاه رضایت دارند و می‌گویند زد فولد ۲ نسبت‌به نسل اول گلکسی فولد بهبودهایی محسوس به‌‌خود دیده است.

عرضه‌ی دومین نسل از گوشی‌های سری گلکسی فولد، این ذهنیت را برای کاربران ایجاد کرده که هرچه می‌گذرد قدمی دیگر به پایان راه گوشی‌های سری گلکسی نوت نزدیک می‌شویم. سال‌ها است که شایعه‌های مربوط به پایان تولید گوشی‌های سری گلکسی نوت شنیده می‌شوند. سامسونگ، گلکسی نوت را سال‌ها پیش به‌عنوان گوشی هوشمندی که ابعادی بزرگ‌تر نسبت‌به دیگر دستگاه‌هایش دارد، معرفی کرد. بااین‌حال، امروزه تفاوت‌های بین سری گلکسی اس و گلکسی نوت ازلحاظ ابعاد نمایشگر و قابلیت‌های مختلف به کمترین حد خود رسیده است.

افشاگران متعدد تاکنون بارها گفته‌اند سامسونگ شکاف بین سری گلکسی نوت و گلکسی اس را بیش از حد کم کرده و برای تفاوت قائل‌شدن بین این دو سری از گوشی‌هایش با چالش مواجه شده است. شایعه‌ای جدید می‌گوید سامسونگ قصد دارد در گوشی گلکسی اس ۲۱ فایوجی (Samsung Galaxy S21 5G) سراغ استفاده از قلم لمسی اس پن (S Pen) برود؛ همان وسیله‌ای که گوشی‌های سری گلکسی نوت به‌خاطر داشتن آن شهره هستند. گزارش‌‌ها می‌گویند بهره‌مندی گلکسی اس ۲۱ 5G از قلم لمسی اس پن به‌معنی پایان سری گلکسی نوت در سال ۲۰۲۱ نیست و شرکت کره‌ای‌ می‌خواهد گلکسی نوت ۲۱ 5G را در نیمه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی به بازار عرضه کند.

گلکسی اس ۲۱ توانایی پشتیبانی از S Pen را خواهد داشت، اما با این قلم عرضه نخواهد شد

البته اگر جزو طرفداران سری گلکسی نوت هستید بهتر است هیجان‌زده‌ نشوید؛ زیرا اکثر رسانه‌های کره‌ای نزدیک‌به سامسونگ اعتقاد دارند پایان تولید گوشی‌های سری گلکسی نوت در آینده‌‌ای که فاصله‌ی چندانی با ما ندارد از راه می‌رسد. سامسونگ قصد ندارد به‌یک‌باره پایان تولید گلکسی نوت را اعلام کند؛ درواقع برنامه‌ی سامسونگ این است که سال آینده، قلم اس پن را به گلکسی اس ۲۱ بیاورد تا کاربران گلکسی نوت را به‌سمت این گوشی بکشاند. گلکسی نوت ۲۱ نیز برای راضی‌نگه‌داشتن علاقه‌مندان به سری گلکسی نوت عرضه می‌شود.

اگر پروژه‌ی اضافه کردن قلم اس پن به گلکسی اس ۲۱ 5G موفقیت‌آمیز باشد، سامسونگ تصمیم خود را برای پایان دادن به تولید گلکسی نوت، نهایی می‌کند. گزارش جدیدی که به‌زبان کره‌ای در رسانه‌ی Herald Corp Biz منتشر شده است اطلاعاتی درباره‌ی سری گلکسی اس ۲۱ در بر دارد. ترجمه‌ی ماشینی این مقاله به زبان انگلیسی نشان می‌دهد که سامسونگ قصد ندارد اس پن را به‌صورت پیش‌فرض به خودِ گوشی گلکسی اس ۲۱ اضافه کند؛‌ بلکه می‌خواهد اس پن را به‌عنوان یک وسیله‌ی جانبی اختیاری برای اس ۲۱ دردسترس قرار دهد.

به‌علاوه فعلا مشخص نیست چه تعداد از گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ قرار است دارای دیجی‌تایزر داخلی باشند. چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که سامسونگ برای پایان دادن به سری گلکسی نوت بسیار مصمم است. 

گوشی‌های سری گلکسی نوت هرگز نتوانستند در حد و اندازه‌ی سری گلکسی اس پرفروش باشند و توجه افراد بسیار زیادی را به‌خود جلب کنند، بااین‌حال گلکسی نوت‌‌های سامسونگ همواره جزو بهترین گوشی‌های بازار بوده‌اند و این موضوع برای نوت ۲۰ اولترا هم صدق می‌کند؛ تا جایی که مؤسسه‌ی معتبر کانسومر ریپورتس، گلکسی نوت ۲۰ اولترا را به‌عنوان بهترین گوشی هوشمند حال حاضر بازار معرفی کرد. با همه‌ی این‌ها شکاف بین سری گلکسی نوت و گلکسی بسیار کم شده و اضافه شدن اس پن به گلکسی اس می‌تواند نیاز به گلکسی نوت را به‌طور کلی از بین ببرد. شایعه‌ی جدید می‌گوید گلکسی نوت ۲۱ قرار است آخرین نسل از گوشی‌های سری گلکسی نوت باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر