تیک‌تاک همچنان محبوب‌ترین اپلیکیشن ۲۰۲۰ است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با استناد به گزارش اخیر سنسرتاور (SensorTower)، میزان جهانی نصب اپلیکیشن در سه‌ماه سوم میلادی به عدد ۳۶٫۵ میلیارد رسیده است که در مبنای سال‌به‌سال افزایشی ۲۳٫۳ درصدی محسوب می‌شود. این میزان دانلود مجموع دو فروشگاه گوگل پلی و اپل استور است. علاوه بر این، میزان درآمد دو پلتفرم یادشده برابر با ۱۹٫۳ میلیارد دلار است که در مبنای سال‌به‌سال برابر با افزایشی ۳۲ درصدی است. در زمینه بیشترین دانلود، اپلیکیشن چینی تیک‌تاک مقام اول را در سه‌ماه سوم به خود اختصاص می‌دهد. این سرویس اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه هم در گوگل پلی و هم در اپل استور در رتبه اول ایستاده است.

دیگر اپلیکیشن‌ها مانند زوم، فیس‌بوک ، واتس‌آپ و اینستاگرام نیز هنوز محبوب هستند. تیک‌تاک در چند وقت اخیر در مرکز توجه‌ها قرار داشته است، زیرا شرکت سازنده این اپلیکیشن با تهدید به تحریم از طرف دولت آمریکا رو‌به‌رو شد. در نتیجه این اتفاق، شرکت چینی با شرکت‌های آمریکایی اوراکل و وال‌مارت به یک توافق تجاری رسید که به سبب آن می‌توانست به تجارت خود در آمریکا ادامه دهد. از زمانی که ترامپ رضایت خود را در رابطه با معامله یادشده اعلام کرد، گمانه‌زنی‌های متفاوتی در مورد آن صورت گرفت. حال به نظر می‌رسد که وضعیت برای شرکت چینی کمی بهتر شده است و تیک‌تاک می‌تواند تجارت خود را ادامه دهد.

پلتفرم اندروید مثل همیشه بخش بزرگ‌تری از بازار نصب را به خود اختصاص داده است، اگر چه اعداد در تصاحب اندروید است، اما جایی که مشتریان پول بیشتری خرج کرده‌اند پلتفرم iOS است. در سه‌ماه سوم، اپ استور توانسته است به درآمدی برابر با ۱۹ میلیارد دلار دست یابد، جایی که برای پلی استور این عدد تنها ۱۰٫۳ میلیارد دلار است. با این حال، ممکن است که iOS درآمد بالاتری نسبت به اندروید نداشته باشد، زیرا کاربران چینی از گوگل پلی استور استفاده نمی‌کنند و عدد گزارش‌شده دربردارنده درآمد اندورید از کشور چین نیست. از آن جایی که چین بازار بسیار بزرگی به‌حساب می‌آید، ممکن است فاصله درآمد iOS و اندروید بدین بزرگی نباشد.

در بخش بازی‌ها، آنر او د کینگز (Honor of the Kings) شرکت تنسنت گیمز (Tencent Games) همچنان پیشگام است. با این حال دو بازی پابجی و پوکمون گو نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. نکته جالب این است که در زمینه کسب درآمد، بازی آنر او دِ کینگز در ۱۰ بازی اول گوگل پلی استور هم قرار نمی‌گیرد، اما در اپل استور توانسته است اولین باشد. کوین مستر (Coin Master)، پوکمون گو و لینج اِم (Lineage M) سه عنوانی هستند که موفق به کسب بیشترین درآمد شده‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر