حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اسپاتیفای میزبان قابلیت جست‌وجوی آهنگ براساس متن شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگر بخشی از متن آهنگِ خاصی مدام در ذهنتان تکرار می‌شود؛ اما نمی‌توانید به‌خاطر بیاورید که این متن به چه آهنگی مربوط است، اسپاتیفای قابلیتی کاربردی مخصوص شما دارد. بر‌اساس اخبار رسمی، اسپاتیفای در جدیدترین نسخه‌ی اپلیکیشن موبایلی خود روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS به کاربران امکان می‌دهد بر‌اساس متن، آهنگ‌ها را جست‌و‌جو کنند.

ظاهرا قابلیت جدید اسپاتیفای بسیار سرراست و ساده است؛ بدین‌منظور بخشی از متن آهنگ را در نوار جست‌و‌جوی اسپاتیفای تایپ کنید تا اپلیکیشن نتایج مرتبط را نمایش دهد. آهنگ‌هایی که بیشتر از دیگر آهنگ‌ها با متنِ جست‌و‌جوشده هم‌خوانی داشته‌ باشند، برچسب Lyrics match دریافت می‌کنند. تصویری که لین وانگ، از طراحان اسپاتیفای، در توییتر منتشر کرده است، قابلیت جدید را نشان می‌دهد:

جستجو آهنگ براساس متن در نسخه iOS اسپاتیفای / Spotify

جست‌و‌جو برای آهنگ‌ها براساس متن، می‌تواند در نقش قابلیتی بسیار کاربردی برای کسانی ظاهر شود که از اسپاتیفای استفاده می‌کنند. برخی افراد ممکن است نتوانند نام دقیق آهنگ‌ها را به‌خاطر بیاورند؛ اما بخش اصلی متن آهنگ در ذهنشان باقی بماند. اگر جزو این افراد هستید، از‌این‌پس می‌توانید با جست‌و‌جوی همان متن به‌سادگی موسیقی را در اسپاتیفای پیدا کنید.

اسپاتیفای نخستین پلتفرم استریم موسیقی نیست که چنین قابلیتی ارائه می‌دهد. اصلی‌ترین رقیب اسپاتیفای، یعنی اپل موزیک، از سال ۲۰۱۸ کاربرانش را قادر ساخته بر‌اساس متن برای آهنگ‌ها جست‌و‌جو کنند. 

این، تنها قابلیت جدید با محوریت متن آهنگ نیست که در چند وقت اخیر به اسپاتیفای اضافه شده است. پیش‌تر در جون ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹)، قابلیت اضافه‌کردن متن به آهنگ‌ها به‌صورت آنی به اسپاتیفای اضافه شد. گفتنی است Musixmatch این قابلیت را ارائه داد که برای ۲۶ کشور دنیا دردسترس قرار گرفت. در نظر داشته باشید که این قابلیت را اپل موزیک از سال گذشته و هم‌زمان با انتشار iOS 13 به کاربرانش ارائه می‌دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر