حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

یکی از کاربران آیفون: سرعت خالی‌شدن باتری در iOS 14 «باورنکردنی» است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل‌ها در اغلب اوقات ممکن است با باگ‌های ناخواسته مواجه شوند و تجربه‌ی استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی را برای کاربران تحت‌تأثیر قرار دهند. آن‌طورکه به‌نظر می‌رسد، جدیدترین نسخه از سیستم‌‌عامل‌های اپل برای گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند، یعنی iOS 14 و watchOS 7، با باگ مواجه شده‌اند. تعداد زیادی از کسانی که دستگاهشان را به این سیستم‌عامل‌ها به‌روز کرده‌اند، در چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی شکایت‌هایی مطرح‌ کرده‌اند.

کاربران می‌گویند iOS 14 و watchOS 7 به‌جای بهبود کارایی دستگاه باعث بروز برخی مشکلات نظیر از‌دست‌رفتن داده‌های ورزشی و بازنشدن اپلیکیشن‌های سلامتی‌محور و گزارش غیردقیق درباره‌ی داده‌های ذخیره‌شده در گوشی می‌شود. یکی از مشکلات مهمی که iOS 14 و watchOS 7 ایجاد می‌کنند، افزایش سرعت خالی‌شدن شارژ باتری آیفون‌ها و اپل واچ‌ها است. در واکنش به گزارش کاربران،اپل بخش پشتیبانی وب‌سایت خود را به‌روز کرد و راهکاری برای رفع مشکل باتری ارائه داد؛ بااین‌حال، راهکار ارائه‌شده‌ی کوپرتینویی‌ها چندان ساده نیست. 

بررسی توییتر نشان می‌دهد اکثر کاربرانی که از اپل انتقاد کرده‌اند، با مشکل خالی‌شدن باتری دستگاه مواجه شده‌اند. برای مثال، یکی از کاربران در توییتر نوشت:‌ «اگر تاکنون به‌روزرسانی iOS 14 را نصب نکرده‌اید، از‌این‌پس نصبش نکنید. سرعت خالی‌شدن باتری [پس از نصب سیستم‌‌عامل‌های جدید] باورنکردنی است؛ از ۹۰ درصد به ۳ درصد در یک ساعت.» مشکل باتری دستگاه اکثر کاربران تا این حد جدی نیست؛ بااین‌حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند مشکل باتری به‌صورت گسترده برای کاربران رخ داده است.

اپل برای رفع‌کردن مشکلات iOS 14 به‌روزرسانی جزئی جدیدی منتشر کرد؛ اما هیچ‌یک از مشکلات اشاره‌شده را برطرف نکرد. اپل با انتشار بیانیه‌ای جدید گفته است اگر با دو یا تعداد بیشتری از مشکلات مذکور مواجه شده‌اید، ارتباط بین آیفون و اپل واچ را قطع کنید (آن‌ها را Unpair کنید)، از داده‌هایتان در آی‌کلاد نسخه‌ی پشتیبان بگیرید، تمامی محتواهای موجود در آیفون را پاک کنید و سپس با استفاده از نسخه‌ی پشتیبانِ ذخیره‌شده در آی‌کلاد، داده‌هایتان را به آیفون و اپل واچ برگردانید.

آن‌طورکه به‌نظر می‌رسد، هیچ راهی برای برگرداندن داده‌های ورزشی وجود ندارد. اپل به کاربرانش توصیه می‌کند به‌منظور جلوگیری از ازدست‌رفتن داده‌هایشان در آینده به دستورالعمل یادشده پایبند باشند. ناگفته نماند که مشکل خالی‌شدن باتری در iOS 14 برای تمامی کاربران پیش نیامده است. ناگفته نماند ما در تک تایمز پس از نصب این سیستم‌عامل روی آیفون ۱۱ با مشکلی درزمینه‌ی خالی‌شدن باتری مواجه نشدیم.

دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی مشکلات iOS 14 و watchOS 7 چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر