به‌زودی تعداد کاربران اپل واچ از مرز ۱۰۰ میلیون عبور می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

محصولات اپل واچ از زمان اولین عرضه به بازار فروش مناسبی تجربه کرده‌اند. درحال‌حاضر، این ساعت‌های هوشمند ۱۰۰ میلیون کاربر دارند و اپل را به بزرگ‌ترین رقیب در بازار گجت‌های سلامتی تبدیل کرده‌اند. ساعت‌های هوشمند زمانی عرضه شدند که مردم پس از گوشی‌های هوشمند، به‌دنبال اتفاق تازه‌ای در دنیای فناوری بودند. تا آن زمان، تمام توجهات به دستیارهای صوتی و اسپیکرهای هوشمند معطوف شده بود و شرکت‌های سازنده پول و زمان‌ زیادی برای ساخت آن‌ها به‌عنوان محصول انقلابی بعد از تلفن‌های هوشمند صرف کرده بودند؛ غافل از اینکه ساعت‌های هوشمند می‌توانند به‌عنوان فناوری کاربردی بعدی، انتظارات متقاضیان دنیای فناوری را برطرف کنند.

در توسعه‌ی این محصولات از اپل انتظارات زیادی می‌رفت و تحلیلگران آن زمان ادعا می‌کردند که اپل فرصت‌های بازار اسپیکر‌های هوشمند و دستیارهای صوتی را از دست داده است؛ درحالی‌که این غول فناوری مسیر متفاوتی از رقبایش را در پیش گرفت و تمرکزش را روی ساعت‌های هوشمند متمرکز کرد که اکنون طرفداران زیادی دارد. واضح است اسپیکر‌های هوشمند نمی‌توانند مانند گجت‌های پوشیدنی ابزار شخصی و حمل‌شدنی به‌حساب بیایند. در سال ۲۰۱۷، نیل سایبرت، تحلیلگر وب‌سایت Above Avalon به این موضوع اشاره کرد که اسپیکرهای هوشمند آینده‌ی محصولات پردازشی را نمی‌سازند. وی گفت:

شرکت‌ها با ساخت اسپیکرهای هوشمند سعی می‌کنند در دنیای فناوری که آینده‌اش مشخص نیست، جزو برترین‌ها باشند. مصرف‌کنندگان اسپیکر‌های هوشمند مجهز به دستیارهای صوتی دیجیتال را با قیمت ارزان می‌خرند؛ بدون اینکه از کاربرد دقیق آن‌ها اطلاعی داشته باشند. تحقیقات روی مشتریان نشان داده که روند مشخصی در استفاده از این محصولات وجود ندارد. درواقع، اسپیکر‌های هوشمند همان کارهای ابتدایی دستیار‌های صوتی ساعت‌ها و گوشی‌های هوشمند را انجام می‌دهند. تصویری که اکنون از بازار اسپیکرهای هوشمند نشان داده می‌شود، ادعا می‌کند که این محصولات می‌توانند آینده‌ی خوبی داشته باشند؛ درحالی‌که این‌طور نیست.

البته باتوجه‌به اینکه در ایالت متحده‌ حدود ۹۰ میلیون دستگاه اسپیکرهای هوشمند فروخته شده است، نمی‌توان نظر این تحلیلگر را کاملا صحیح دانست. درواقع، فروش اسپیکرهای هوشمند به فروش اپل‌ واچ نزدیک است. هر دو محصول برای اهداف متفاوتی عرضه شده‌اند؛ پس نمی‌توان استدلال کرد که گجت‌های پوشیدنی اسپیکرهای هوشمند را شکست داده‌اند.

در ادامه بخوانید:

درحال‌حاضر، ۳۵ درصد از کاربران آیفون در ایالت ‌‌متحده از اپل واچ استفاده می‌کنند و می‌توان گفت عرضه‌ی این محصول موفقیت‌آمیز بوده است. اگر بخواهیم فروش اپل واچ را با دو محصول پرطرفدار دیگر اپل مقایسه کنیم، آیفون و آیپد در زمان کمتری توانسته‌اند به فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه برسند. نگاه‌های بدبینانه‌ی صنعت به عرضه‌ی اولیه‌ی اپل واچ‌ها مبنی‌بر کاهش فروش این محصولات طبیعی است؛ اما با گذشت زمان، آن‌ها توانستند جایگاهشان را به‌دست آورند.

فروش چشمگیر اپل‌ واچ باعث شد که کوپرتینویی‌ها بیشتر در حوزه‌ی سلامت متمرکز شوند و راهکارهای سلامت مانند ضربان قلب، پایش خواب و سطح اکسیژن خون، ردیابی تمرین‌های ورزشی و حتی سرویس جدید فیتنس پلاس را عرضه کنند.

در سال جاری، اپل واچ ۵۵ درصد از سهم بازار جهانی را در گجت‌های پوشیدنی کسب کرد و ظاهرا با عرضه‌ی اپل‌ واچ‌های SE با قیمت ارزان‌تر، می‌تواند به سهم بیشتر از این نیز دست پیدا کند. ناگفته نماند اپل در برنامه‌های بعدی‌اش قصد دارد به حوزه‌ی واقعیت افزوده وارد شود و هدست‌های واقعیت افزوده‌ی اپل گلس را روانه‌ی بازار کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر