نمونه‌ کمیاب از فورد تاندربرد 1963 حراج می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فورد تاندربرد (Thunderbird) که با معرفی در بخش خودروهای لوکس شخصی بازار آمریکا در دهه ۱۹۵۰ به اعتبار زیادی دست یافت، یکی از محصولات معروفی به شمار می‌رود که تاکنون فورد عرضه کرده است.

نمای جلو خودرو کلاسیک فورد تاندربرد / 1963 Ford Thunderbird سبز رنگ در کنار درختان

فورد تاندربرد بدون وقفه از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۹۷ و در ۱۰ نسل فروخته شد و آخرین‌بار به‌عنوان نسل یازدهم بین سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۵ به بازار بازگشت. هنگامی‌که آخرین نسل این خودرو به بازار رسید، تلاش فورد برای تطبیق آن با اوضاع‌واحوال روز به نتیجه‌ی دلخواه نرسید و این خودرو محبوبیت چندانی به‌دست نیاورد؛ درنتیجه فورد بعد از معرفی آخرین نسل تاندربرد، آن را برای همیشه از خط‌تولید خود کنار گذاشت.

نیازی به گفتن نیست که نسل‌های اولیه فورد تاندربرد به محبوبیت بسیاری دست یافتند و محبوبیت آن‌ها تا مدت‌های زیادی ادامه یافت؛ تا جایی که برخی نمونه‌های برجای‌مانده را هنوز‌هم صاحبان کنونی نگه‌داری می‌کنند. اکثر مالکان تاندربرد این خودروها را تاحدامکان نزدیک به مدل کارخانه‌ای نگه می‌دارند؛ اما قطعا درباره نسخه تاندربرد مدل ۱۹۶۳ که در تصاویر می‌بینید، این‌گونه نیست.

نمای عقب خودرو کلاسیک فورد تاندربرد / 1963 Ford Thunderbird سبز رنگ در کنار ساختمان

نسل سوم فورد تاندربرد که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، از سال ۱۹۶۵ در پریس کالیفرنیا در وضعیت کاملا سالم دراختیار مالک دوم خود قرار داشت. طراحی زیبای فورد تاندربرد مدل ۱۹۶۳ مالک فعلی را به خرید آن متقاعد کرد و همان‌طورکه می‌بینید، او تصمیم گرفت آن را سفارشی کند.

ممکن است برخی افراد با ایجاد تغییر در خودرو کارخانه موافق و برخی با این‌ کار مخالف باشند؛ اما تقریبا هیچ‌کسی نیست که منکر زیبایی این مدل تغییریافته باشد. این پروژه را در مدت چهار سال استارلایت راد اند کاستوم (Starlite Rod and Kustom)، شرکتی متخصص درزمینه‌ی سفارشی‌کردن خودروها در خارج از شهر هاربر سیتی کالیفرنیا ساخت.

نمای داخل کابین خودرو کلاسیک فورد تاندربرد / 1963 Ford Thunderbird سبز رنگ

در ادامه بخوانید:

چرا پروژه تبدیل خودرو تاندربرد این‌قدر طولانی شد؟ تقریبا همه قطعات موجود در خودرو به‌جز قاب تاندربرد و پیشرانه ۶/۴ لیتری فورد، دستخوش تغییرات شده‌اند، بدنه با ترکیب رنگی سبز تیره و سبز کیوی همراه ‌با خطوط ریز براق تزیین شد، تعلیق بادی Accuair برای بهبود قرارگیری خودرو به‌کار رفت و تقریبا قابلیت تنظیم کامل گزینه‌های ارتفاع سواری را از جلو تا عقب دارد.

فضای داخل کابین سفارشی را شرکت Auto Interior در کارسون کالیفرنیا طراحی و نصب کرده است. این خودرو از صندلی‌ها و روکش‌های سبز تیره و تزییناتی به رنگ سبز کیوی با پوسته‌های متالیک بهره می‌برد که طرح رنگ بیرون خودرو را بازتاب می‌دهد. توجه زیادی نیز به صندوق‌عقب شده است و پنل‌ها و روکش‌ها به‌خوبی در مخفی‌کردن کمپرسورهای هوا و مخازن آکومولاتور برای سیستم تعلیق بادی انجام وظیفه می‌کنند.

پیشرانه خودرو کلاسیک فورد تاندربرد / 1963 Ford Thunderbird سبز رنگ

به‌گفته‌ی فروشنده، هیچ نقصی در رنگ و بدنه و لوازم جانبی کرومی بیرون خودرو وجود ندارد. علاوه‌براین، گفته می‌شود که پیشرانه فورد همراه‌با جعبه‌دنده خودکار سه‌سرعته اصلی دردسترس قرار دارد. این خودرو کلاسیک اوایل ماه جاری میلادی در حراجی Stratas برای فروش گذاشته شده بود؛ اما خریداری پیدا نکرد. کسانی که این مدل کلاسیک را دوست دارند، هنوزهم می‌توانند در وب‌سایت حراجی پیشنهادی برای آن ارائه دهند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر