حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ایتنا – دیتاسنترهای مایکروسافت در یونان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برد اسمیت، رییس مایکروسافت در مراسم امضای این قرارداد در آتن گفت: این بزرگترین سرمایه گذاری یک غول فناوری آمریکایی در ۲۸ سال فعالیتش در یونان به شمار می رود و تصمیم مذکور اعتماد به اقتصاد، مردم و دولت یونان را نشان می‌دهد. این اقدامی نیست که بخواهیم در هر کشوری انجام دهیم.

به گزارش تک تایمز از ایسنا، برد اسمیت گفت: این شرکت نرم‌افزاری آمریکایی برنامه آموزش را برای کمک به تامین ۱۰۰ هزار شغلی که با ساخت دیتاسنترها نیاز خواهد بود، آغاز می‌کند.

نخست وزیر یونان هم اعلام کرد دیتاسنترهای جدید یونان را به طور اتوماتیک به یک مقصد سرمایه گذاری تبدیل خواهد کرد. تحلیلگران مزایای اقتصادی این سرمایه گذاری را حدود یک میلیارد دلار برآورد کرده اند.

موضوع سرمایه گذاری مایکروسافت در یونان برای نخستین بار طی اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس مورد بحث میان دو طرف قرار گرفت.

اقتصاد یونان طی یک دهه بحران بدهی دولتی حدود ۲۵ درصد کوچک شده و امسال هم انتظار می رود به دلیل تبعات شیوع ویروس کرونا، ۸.۲ درصد منفی شود. پیش‌بینی شده که نرخ بیکاری یونان در سال ۲۰۲۰ به ۱۸.۶ درصد در مقایسه با ۳۰ درصد در اوج بحران بدهی کاهش پیدا کند اما همچنان بالاترین نرخ بیکاری در اروپا به شمار می رود. صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده که نرخ بیکاری این کشور امسال به حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

دولت یونان پیش بینی کرده که اقتصاد این کشور ۷.۵ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد می کند که عمدتا به دلیل پیش‌بینی رشد ۳۰.۴ درصدی سرمایه گذاری خواهد بود.

با توافق اخیر، یونان نخستین کشور جنوب شرقی اروپا خواهد بود که میزبان دیتاسنترهای مایکروسافت می‌شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت روی یک پروژه هوش مصنوعی برای شهر تاریخی المپیا کار می کند که تا اوایل سال میلادی آینده آماده خواهد شد و همچنین اوایل امسال یک استارتاپ یونانی را خریداری کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر