حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

لوازم یدکی دست دوم بلای جیب و جان مشتریان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در زمینه وجود قطعات دست دوم به ‌ظاهر نو در بازار لوازم یدکی عنوان داشت:

برخی افراد سودجو پس از جمع آوری قطعات یدکی دست دوم از تعمیرگاه‌ها (و تمیز کاری آنها)، مجددا این دست لوازم را به عنوان قطعات نو در بازار توزیع کرده و آنها را به چرخه مصرف باز می‌گردانند. این مشکل می‌تواند خطرات زیادی همچون ازدیاد تصادفات و افزایش هزینه‌های خانوار را در پی داشته باشد.

لوازم یدکی

به گزارش رسانه تک تایمز به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن انتقاد از وضعیت نابسامان لوازم یدکی در کشور می‌افزاید: کمبود و گرانی لوازم یدکی اصلی در بازار موجب اقبال بسیاری از تعمیرکاران و مشتریان به خرید قطعات یدکی دست دوم و یا حتی تعمیر این قطعات شده که تداوم این امر مشکلات زیادی همچون افزایش وقوع تصادفات را به دنبال خواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن آن که قطعات یدکی اصلی را بسیار کمیاب و گران توصیف کرد، افزود: سودجویی برخی از دلالان سبب شده تا قطعات تقلبی چینی و یا ایرانی در جعبه بسته‌بندی و با نام اصلی به مشتریان عرضه شود که این مسئله موجب زیان مشتریان و خرابی زودهنگام قطعه خواهد شد. آقای رحیمی با بیان اینکه برخی قطعات تولید داخل از کیفیت بهتری نسبت به لوازم یدکی وارد شده از چین برخوردار هستند، اضافه کرد: با وجود آنکه قیمت قطعات یدکی به صورت چشمگیری افزایش یافته اما شاهد افت کیفیت در این بازار هستیم که در نتیجه هزینه‌های بیشتری به خانوارها تحمیل خواهد شد.

آقای رحیمی با بیان اینکه برخی سودجویان داغی قطعات یا همان لوازم یدکی استوک و دست دوم را از تعمیرگاه‌ها خریداری کرده و به عنوان قطعات نو وارد چرخه توزیع می‌کنند، ادامه داد:

افزایش احتمال وقوع تصادف و همچنین سیر صعودی هزینه‌های خانوار (در بخش تعمیر و نگهداری خودرو) از جمله تبعات اینگونه اقدامات به شمار می‌رود. این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد که با افزایش نظارت می‌توان از فعالیت سوداگران و و افراد سودجو در بازار قطعات یدکی جلوگیری کرد، بنابر این باید تدابیر مورد نیاز جهت تحقق این مهم اندیشیده شوند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر