سیستم عامل هارمونی 2 ابتدا برای سری میت 40 هواوی دردسترس قرار می‌گیرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هواوی رسما تأیید کرد که برخی از محصولات مبتنی بر EMUI 11 در آینده قادر به ارتقا به سیستم‌عامل هارمونی ۲ (HarmonyOS 2.0) خواهند بود؛ سیستم‌عاملی که نسخه اول آن برای محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا توسعه داده شد و نسخه دوم نیز گجت‌های قابل حمل مانند گوشی هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند و حتی تلویزیون‌های هوشمند ساخت هواوی را هدف قرار می‌دهد. انتظار می‌رود اولین نسخه بتا از هارمونی ۲ در ماه دسامبر منتشر شود.

فردی در ویبو (شبکه اجتماعی چینی مشابه با توییتر) مدعی شده که از برنامه عرضه سیستم‌عامل هارمونی ۲ برای محصولات هواوی مطلع است. طبق گفته وی، ابتدا محصولاتی سیستم‌عامل جدید شرکت چینی را دریافت می‌کنند که مجهز به تراشه کرین ۹۰۰۰ (سری هواوی میت ۴۰) باشند. در ادامه نیز آپدیتی برای محصولات مجهز به تراشه کرین ۹۹۰ مدل 5G (سری پی ۴۰ و میت ۳۰) منتشر خواهد شد.

جالب است بدانید که حتی محصولات قدیمی هواوی با برخورداری از تراشه کرین ۷۱۰ و ۸۱۰ نیز با کمی تأخیر قادر به ارتقا به سیستم‌عامل هارمونی ۲ خواهند بود. بااین‌حال، افشاگر توضیح می‌دهد که تمامی مدل‌ها هارمونی ۲ را دریافت نمی‌کنند و تنها برخی از گوشی‌های هوشمند هواوی قادر به دریافت سیستم‌عامل هارمونی ۲ هستند.

دسته تراشه
دسته اول کرین ۹۰۰۰
دسته دوم کرین ۹۹۰ مدل 5G
دسته سوم کرین ۹۹۰ مدل 5G، کرین ۹۸۵ و ۸۲۰
دسته چهارم کرین ۹۸۰، ۹۹۰ مدل 4G و کرین ۸۲۰
دسته آخر کرین ۸۱۰ و ۷۱۰

پس از اینکه دولت آمریکا شرکت هواوی را به بهانه سرقت اطلاعات از شهروندان ایالات متحده تحریم کرد، شرکت چینی از همکاری با شرکت‌های آمریکایی محروم شد. در این بین، هواوی دیگر نمی‌توانست از حداکثر امکانات سیستم‌عامل اندروید استفاده کند و به همین دلیل شروع به توسعه سیستم‌عاملی بومی به‌نام هارمونی کرد.

به‌نظر می‌رسد که هارمونی ۲ در مراحل نهایی توسعه قرار دارد و به‌زودی برای محصولات مختلف شرکت هواوی منتشر می‌شود. بااین‌حال، هواوی به کاربران اجازه می‌دهد که همچنان از رابط کاربری EMUI 11 استفاده کنند. درصورتی‌که تحریم‌های سخت‌گیرانه ایالات متحده رخ نمی‌داد، تاکنون سری میت ۴۰ هواوی روانه بازار شده بود.

در ادامه بخوانید:

نبود تراشه کافی و همچنین محدودیت‌های دسترسی به پلی استور در سیستم‌عامل اندروید سبب شده تا هواوی تصمیم به تعویق عرضه سری میت ۴۰ بگیرد. بااین‌حال، انتظار می‌رود در اواسط ماه اکتبر، پرچم‌داران جدید شرکت چینی روانه بازار چین شوند؛ اما عرضه جهانی سری میت ۴۰ به سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر