حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بهبود تماس های تصویری به کمک هوش مصنوعی Maxine

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – هوش مصنوعی Maxine محصول جدید شرکت انویدیا است که به توسعه دهندگان اپلیکیشن های تماس تصویری کمک می کند تا برنامه های خود را با کیفیت بهتری ارایه دهند.

با شیوع ویروس COVID-19 در سراسر جهان، محبوبیت و کارایی تماس های تصویری نیز افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر یکی از غول های صنعت تکنولوژی یعنی انویدیا، از یک مجموعه ابزار مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرده است. سازندگان اپلیکیشن های تماس ویدیویی می توانند با استفاده از این مجموعه ابزار، کیفیت و تجربه کاربری تماس های ویدیویی را بهبود بخشند.

ماکسین دارای ویژگی های متعددی است که از جمله آن ها می توان به افزایش وضوح و حذف نویز پس زمینه اشاره کرد. این مجموعه ابزار می تواند فوکوس دوربین را به نحوی تنظیم کند که شما در مرکز قاب قرار بگیرید، جهت چهره شما را تغییر می دهد و همچنین قادر به افزودن پس زمینه های مجازی است. به علاوه، کاربر می تواند در تماس های ویدیویی، از یک آواتار هوش مصنوعی به جای چهره خود استفاده کند. هوش مصنوعی Maxine با کمک Jarvis انویدیا قادر به ارایه کپشن ها و ترجمه بلادرنگ است.

طبق گفته های شرکت انویدیا، فشرده سازی ویدیویی Maxine در مقایسه با فشرده سازی H.264، موجب کاهش پهنای باند لازم در حدود 80 درصد برای تماس ها می شود. در نتیجه، تماس های ویدیویی در آینده به مصرف داده های کمتری احتیاج خواهند داشت.

هوش مصنوعی ماکسین از تسریع Tensor Core GPU انویدیا استفاده کرده و در فضای ابری اجرا می شود. بنابراین کاربر در واقعیت به هیچ یک از کارت های گرافیکی جدید انویدیا برای بهره مندی از ویژگی های Maxine نیازی ندارد. این ویژگی ها روی هر دستگاهی قابل دسترسی هستند.

اپلیکیشن های دیگری نظیر زوم، اسکایپ، مایکوسافت تیم و گوگل میت نیز دارای بسیاری از ویژگی های مشابه با هوش مصنوعی جدید انویدیا هستند، اما کاربرد پلتفرم Maxine به آن ها کمک می کند تا قابلیت های خود را بهبود بخشند. در حال حاضر توسعه دهندگان هوش مصنوعی، استارت آپ ها، شرکای نرم افزاری و سازندگان اپلیکیشن های تماس ویدیویی می توانند برای دسترسی اولیه به Maxine درخواست دهند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر