جستجوی آهنگ در اسپاتیفای بر اساس متن امکان‌پذیر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سرویس اسپاتیفای به کاربران خود اجازه می دهد تا با وارد کردن متن آهنگ مورد علاقه خود در بخش جستجوی اپلیکیشن، فایل صوتی مربوطه را پیدا کرده و از شنیدن آن لذت ببرند. 

رقابت Spotify و Apple Music بر سر افزایش قابلیت های خود ادامه دارد. این دو سرویس پخش موسیقی اغلب به سبب همین رقابت، ویژگی های مشابهی را در دسترس کاربران قرار می دهند. از جمله این ویژگی ها، می توان به امکان جستجوی آهنگ در اسپاتیفای بر اساس متن اشاره کرد. یکی از مهندسین این شرکت سوئدی در تازه ترین توییت خود اعلام کرده که کاربران حالا می توانند با نوشتن متن آهنگ دلخواه خود در کادر جستجوی اپلیکیشن، به نسخه صوتی آن دسترسی پیدا کنند. البته این قابلیت در اواخر سال 2018، به اپلیکیشن Apple Music اضافه شده است.

با توجه به تصویر اسکرین شات بالا، آهنگ هایی که شامل متن وارد شده هستند، برچسب Lyric Match را به خود می گیرند. البته آهنگ مورد نظر در میان باقی نتایج بالقوه به کاربر نشان داده می شود.  

گذشته از قابلیت جستجوی آهنگ در اسپاتیفای بر اساس متن، مجموعه جدیدی از چارت های موسیقی برتر نیز به تازگی به این سرویس اضافه شده است. یک حساب کاربری توییتر جدید به نام @spotifycharts نگاهی به آلبوم های برتر هفته انداخته است. این توییت شامل یک چارت آلبوم برتر آمریکایی و همینطور یک نمای کلی از آلبوم های پرطرفدار هفته می شود. علاوه بر معرفی آلبوم های هفتگی، حساب کاربری اسپاتیفای چارت به اشتراک 50 آهنگ برتر هفته در ایالات متحده و سایر نقاط جهان پرداخته است.

همانطور که می دانید اپلیکیشن اسپاتیفای به طور روزانه فهرست 50 آهنگ برتر در آمریکا و جهان را (و حتی به تفکیک کشورها) به کاربر نشان می دهد. اما طبق گزارش های منتشر شده در Variety چارت های آلبومی جدید تنها روی توییتر @spotifycharts به اشتراک گذاشته خواهند شد. البته پخش این آلبوم ها به سادگی اپلیکیشن نیست. ظاهرا چارت های جدید طرفداران بیشتری نسبت به پلی لیست های خود اپلیکیشن دارند؛ به خصوص هنگامی که بحث 50 آهنگ برتر هفته در میان باشد. اگر شما نیز یکی از میلیون ها علاقه مند به موسیقی هستید، می توانید اخبار مربوط به آلبوم ها و آهنگ های برتر هفته گذشته را هم اکنون از حساب توییتر Spotify Charts دنبال کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر