حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ادعای خطرناک هکرها: چیپ T2 اپل جیلبریک شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

براساس گزارش‌های منتشرشده، با ترکیب دو حفره‌ی امنیتی که درواقع برای جیلبریک‌‌کردن آیفون توسعه داده شده بود، می‌توان تراشه‌ی امنیتی T2 را هم جیلبریک کرد. این حفره‌های امنیتی بسیار پیچیده هستند و هکرها با استفاده از شیوه‌های مختلف توانسته‌اند این دو حفره را باهم ترکیب کنند و راهی جدید برای جیلبریک‌کردن سیستم امنیتی اپل پیدا کنند. بسیاری از حرفه‌ای‌های جیلبریک محصولات اپل این روش جدید را آزمایش کرده‌اند و گفته‌اند که می‌توان تراشه‌ی T2 را جیلبریک کرد. البته به این موضوع هم اشاره کرده‌اند ‌که روند این کار بسیار پیچیده است و زمان زیادی می‌برد.

اگر روند جیلبریک به‌خوبی انجام شود، کاربران یا حتی هکرها می‌توانند کنترل کامل سیستم را دراختیار بگیرند و حتی می‌توانند هسته‌ی سیستم‌عامل را هم دست‌کاری کنند. همچنین، می‌توان با این روش به اطلاعات رمزنگاری‌شده دسترسی پیدا کرد و می‌توان روی سیستم بدافزار قرار داد.

تراشه‌ی T2 درکنار پردازنده اینتل روی سیستم‌های مک، مک پرو، مک‌مینی و مک‌بوک قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۷، این تراشه معرفی شد و در سال ۲۰۱۸، روی سیستم‌های اپل قرار گرفت. تراشه‌ی دوم کاملا مستقل از پردازنده اصلی کار می‌کند و وظیفه‌ی پردازش صدا و برخی از ورودی‌ها و خروجی را برعهده دارد تا بتواند کمی از فشار واردشده روی پردازنده اصلی را کم کند. بااین‌حال این تراشه به‌عنوان تراشه‌ی امنیتی هم کار می‌کند. وظیفه‌ی تراشه‌ی T2 رمزگذاری اطلاعات بسیار مهم کاربران ازجمله رمزعبور یا تاچ آی‌دی است. درواقع، این تراشه نقش مهمی در محصولات جدید اپل ایفا می‌کند و جیلبریک‌شدن آن ممکن است خطر زیادی برای کاربران ایجاد کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر