حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تویوتا برای تولید کامیون هیدروژنی در آمریکا آماده می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از گذشت چند سال از آزمایش کامیون‌های مجهز به فناوری پیل سوختی هیدروژنی در اطراف بنادر لس‌آنجلس، تویوتا اعلام کرد که قصد دارد از این فناوری بیش‌ازپیش استفاده کند. غول خودروسازی ژاپن با همکاری شرکت تابعه‌ی سازنده‌ی کامیون Hino، کامیون الکتریکی پیل سوختی (FCET) کلاس ۸ را برای بازار آمریکای‌شمالی تولید کرده است.

تویوتا با معرفی پیشرانه‌ی هیبریدی بنزینی‌الکتریکی پریوس که در سال ۱۹۹۷ تولید شد، فعالیت خود را درزمینه‌ی مدل‌های دورگه و تنها سه سال بعد، آزمایش خودرو پیل سوختی هیدروژنی‌هیبریدی را آغاز کرد. این فناوری هنوز مانند خودروهای الکتریکی هیبریدی مجهز به باتری رایج نشده است؛ اما تویوتا یکی از نقش‌آفرینان بزرگی به‌شمار می‌رود که روی فناوری خودرو هیدروژنی سرمایه‌گذاری می‌کند و این فناوری را پاسخی به الکتریکی‌شدن خودروهای سنگین و بزرگ می‌داند.

همکاری تویوتا و هینو استفاده از فناوری پیل سوختی قبلی این شرکت در ترکیب با شاسی تازه‌توسعه‌یافته سری Hino XL را شامل می‌شود. کامیون تویوتا از پیشرانه‌ی دیزلی ۶ سیلندر ۸/۹ لیتری A09C بهره می‌برد که ۳۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۱،۵۵۹ نیوتن‌متر گشتاور می‌تواند تولید کند.

کامیون پیل سوختی / fuel cell هیدروژنی تویوتا / Toyota با همکاری هینو / Hino

در اوایل سال جاری، تویوتا و هینو اعلام کردند که قصد دارند کامیون برقی پیل سوختی ۲۵ تنی برای بازار ژاپن بسازند و همکاری اخیر به‌دنبال آن مطرح می‌شود. اولین وسیله‌ی نقلیه‌ی نمایشی این طرح قرار است نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ راهی جاده‌ها شود. اگرچه اطلاعاتی درباره‌ی زمان انتظار برای رونمایی مدل نهایی همکاری دو شرکت وجود ندارد، به‌نظر می‌رسد که نباید خیلی منتظر بمانیم.

در ادامه بخوانید:

گلن الیس، معاون ارشد تجربه مشتری هینو، در این زمینه می‌گوید:

فناوری پیل سوختی تویوتا همراه با گسترش و توسعه‌ی پیشرانه‌ی هینو، در کوتاه‌مدت به مشتریان ما خودرویی تجاری با ظرفیت پیمایش چشمگیر و بدون تولید گازهای گلخانه‌ای ارائه می‌دهد.

تاک یوکو، مهندس ارشد اجرایی در بخش تحقیق و توسعه تویوتا می‌افزاید:

نسخه‌ی مجهز به فناوری پیل سوختی سری Hino XL برای مشتریان و جامعه پیروزی محسوب می‌شود. این محصول بسیار آرام و نرم و قدرتمند خواهد بود درحالی‌که چیزی جز آب تولید نمی‌کند. تلاش بیست‌ساله‌ی تویوتا درزمینه‌ی فناوری پیل سوختی همراه‌با تجربه‌ی کامیون‌های سنگین هینو، محصولی ابتکاری و توانمند ایجاد خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر