اپلیکیشن Snap Core First با دستیار گوگل یکپارچه می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز- کمپانی توبی دیناوکس در حال یکپارچه سازی دستیار صوتی گوگل در اپلیکیشن Snap Core First است تا بدین وسیله، افراد ناتوان از لحاظ گفتار و زبان نیز بتوانند از امکانات این ابزار قدرتمند استفاده کنند.

یکی از مزایای دستیارهای صوتی مثل Google Assistant این است که بدون نیاز به تعامل با یک واسط نرم افزاری بصری می توان از قابلیت های آن ها استفاده کرد. افرادی که دارای مشکل بینایی یا حرکتی هستند، می توانند به راحتی از طریق صدای خود، با این دستیارهای صوتی ارتباط برقرار کرده و از امکانات آن ها استفاده کنند. با این حال، صحبت کردن نیز برای همه آسان نیست.

به منظور افزایش دسترس پذیری دستیار صوتی، گوگل تصمیم گرفته تا با کمپانی Tobii Dynavox همکاری کند. این شرکت سازنده دستگاه ها و نرم افزارهایی است که به افراد دارای ناتوانی زبانی و گفتاری کمک می کند. توبی دیناوکس در حال یکپارچه سازی گوگل اسیستنت در اپلیکیشن Snap Core First انحصاری خود است. این نرم افزار به اشخاص دارای ناتوانی های زبانی اجازه می دهد تا با کمک مجموعه ای از کاشی های از پیش پیکربندی شده، با سایرین ارتباط برقرار کنند. این کاشی ها با ضربه زدن یا زل زدن توسط افراد ناتوان، فعال می شوند.

با یکپارچه سازی گوگل اسیستنت، کاربران اپلیکیشن Snap Core First می توانند کاشی های مرتبط با اقدامات گوگل اسیستنت را اضافه کنند. بدین ترتیب آن ها قادر خواهند بود تا به مجموعه وسیعی از قابلیت ها و امکانات موجود در گوشی های مجهز به دستیار صوتی، اسپیکرهای هوشمند یا نمایشگرهای هوشمند، دسترسی پیدا کنند. به بیان بهتر، افراد با ناتوانی گفتاری می توانند از دستیار صوتی برای کنترل دستگاه های خانه هوشمند یا پخش رسانه های دلخواه روی یک اسپیکر (سازگار) استفاده کنند. آن ها همچنین می توانند کاشی هایی را جهت پرسش سوال های متداول از اسیستنت پیکربندی کنند (مثل هوا چطور است؟).

گوگل همچنین در حال بروزرسانی Action Blocks است، تا آیکن های مختلف را از کتابخانه نمادهای ارتباطی تصویری توبی دیناوکس اضافه کند. بهتر است بدانید که اکشن بلاکس یک ابزار دسترس پذیری بوده که امکان ایجاد میانبرهای بزرگ روی صفحه خانه گوشی های اندرویدی را فراهم می آورد. بدین ترتیب، Action Blocks به ابزاری تبدیل شده که قابلیت دستیابی و فهم آن برای افراد آشنا به نرم افزار توبی دیناوکس، آسان تر شده است.

طبق گفته های گوگل، فرایند تنظیم برای افرادی که از اپلیکیشن Snap Core First استفاده می کنند، بسیار آسان است. برخورداری از حساب کاربری گوگل، تنها شرط اصلی یکپارچه سازی به شمار می آید. با داشتن حساب کاربری گوگل، Snap Core First می تواند از طریق اپلیکیشن Google Home به دستیار صوتی دسترسی پیدا کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر