نزدیک به یک پنجم از رانندگان جوان حین رانندگی اقدام به برقراری تماس ویدیویی می‌کنند!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – درصد افرادی که پشت فرمان از تلفن همراه استفاده می‌کنند، طی چهار سال گذشته همزمان با گسترش تماس ویدیویی افزایش یافته است.

بر اساس یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا، نزدیک به یک پنجم رانندگان جوان حاضر در نظرسنجی می‌گویند پشت فرمان اقدام به برقراری تماس ویدیویی کرده‌اند. ۸ درصد از تمامی رانندگان نیز حین رانندگی تماس ویدیویی برقرار نموده‌اند. این رقم برای رانندگان بین ۱۷ تا ۲۴ سال به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد. رانندگان با سن ۲۵ تا ۴۴ سال نیز به طور متوسط با نرخ ۱۳ درصد به انجام این کار مبادرت ورزیده‌اند.

در یافته‌های ناشی از این پژوهش ۹ درصد از رانندگان بین ۱۷ تا ۲۴ سال پذیرفتند پشت فرمان با گوشی تلفن همراه خود بازی می‌کنند؛ رقم مذکور سه برابر بیشتر از میانگین کل رانندگانی است که در بریتانیا این کار را انجام می‌دهند. این ارقام متخصصان امنیت جاده‌ای را نگران ساخته است؛ چرا که پیش از این نیز نسبت به ثابت ماندن نرخ تلفات جاده‌ای طی دو دهه گذشته هشدار داده و از عدم کاهش آن انتقاد کرده بودند.

 

اسباب و لوازمی که در خودرو موجب حواس پرتی می شوند (شامل گوشی‌های تلفن همراه و همچنین صفحه‌های نمایش لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی پیچیده خودروهای امروزی، یکی از موارد اصلی هستند که نقش آنها در تصادفات جاده‌ای و افزایش تلفات ناشی از این تصادفات در دست بررسی قرار دارد. بر اساس اعداد و ارقام به دست آمده از پرسشنامه و پژوهش مورد نظر، استفاده از تلفن همراه یکی از نگرانی بزرگ رانندگان بریتانیایی محسوب می‌شود ۳۲ درصد از سوال شوندگان گفتند که استفاده از تلفن همراه پشت فرمان آنها را نگران می‌سازد. ۷۹ درصد  ایشان هم از مسئولین خواستند تا با استفاده از تکنولوژی دوربین‌های جاده‌ای قانون شکنان در این زمینه را شناسایی کنند.

 

علیرغم حمایت بالای بسیاری از سوال شوندگان از اعمال جریمه‌های بیشتر و اقدامات بازدارنده در این خصوص، ۲۹ درصد از خوانندگان پذیرفتند که آنها خودشان از نگهدارنده موبایل در داخل خودرو جهت دریافت تماس‌ها و پیام‌ها استفاده می‌کنند که این رقم ۵ درصد بیشتر از سال گذشته است و بیشترین رقم از سال ۲۰۱۶ محسوب می‌شود.

 

افراد بین ۱۷ تا ۲۴ سال بیشترین قانون شکنان در این زمینه بودند و ۴۲ درصد از آنها به این مورد اعتراف کردند. ۳۲ درصد از افراد ۲۵ تا ۴۴ سال نیز این مورد را پذیرفتند.

 

البته یک مورد امیدوار کننده نیز در این پژوهش به دست آمد؛ درصد رانندگانی که هنگام رانندگی اقدام به تبادل پیام متنی می‌کنند، حدود شش درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش نشان می‌دهد. رانندگان بین ۱۸ تا ۲۴ سال با ۱۵ درصد بیشترین افرادی هستند که به این کار اقدام می‌ورزند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر