به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز
این اتومبیل ۷۶۵ هزار پوندی فاقد سقف و شیشه جلو، تحت آزمایشهای فنی نهایی شرکت سازنده قرار داشته و از بهار ۲۰۲۱ به مشتریان تحویل داده خواهد شد. این مدل سوپراسپرت جایگزینی هیجانانگیز برای خودروهایی نظیر مک لارن الوا خواهد بود. مسئولیت ساخت خودروی جدید به بخش Q آستونمارتین سپرده شده و این برند ادعا کرده که در ساخت وی دوازده اسپیدستر از میراث موتوراسپرت آستون و همچنین طراحی ویژه هواپیماها الهام گرفته است.
بسیاری از بخش ها نظیر چراغهای جلو، هواکش بزرگ، چراغ عقب پیوسته و ظاهر کلی بدنه سرنخهایی از آستون مارتین ونتیج را به نمایش گذاشته و مشابهت این دو مدل را بیش از پیش به تصویر میکشند. البته چهره اسپیدستر به واسطه دو جلو پنجره جدید نسبت به ونتیج تمایز پیدا میکند. روی درب کاپوت نیز یک دریچه هواکش مرکزی بزرگ مشاهده میشود که به همراه دو شکاف روی گلگیرهای جلو، وظیفه هوارسانی و ارتقای آیرودینامیک خودرو را بر عهده دارند.
درون کابین دونفره این خودروی خاص نیز اثری از صفحه نمایشگر و سایر سیستمهایی که موجب حواس پرتی راننده میشوند، دیده نمیشود. سرنشینان این خودرو توسط یک پروفیل بزرگ که از قسمت کاپوت تا پشت خودرو تداوم یافته، از یکدیگر جدا شدهاند. قسمت پشت راننده و سرنشین نیز از فیبرکربن با چرم و تریم آلومینیوم تشکیل شده است.
آستون مارتین شتاب صفر تا صد این خودرو را معادل 3.5 ثانیه اعلام کرده و حداکثر سرعت آن نیز در رقم 298 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سیستم تعلیق جلو از از نوع جناقی دوبل بوده و در عقب از سیستم تعلیق مالتی لینک با فنرهای پیچشی استفاده شده است. کمک فنرهای تطبیقپذیر هم امکان انتخاب تنظیمات سیستم تعلیق از میان حالات اسپرت، اسپرت پلاس و TRACK یا پیست را برای راننده مهیا میسازند.
بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.