«مفتاح رایانه افزار» انتخاب مناسب جهت پشتیبانی امنیت شبکه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پشتیبانی شبکه چیست و چه خدماتی برای تأمین امنیت شبکه لازم است؟ پشتیبانی شبکه به نوعی از خدمات در حوزه شبکه‌های کامپیوتری گفته می‌شود که به‌منظور حفظ و نگه‌داری و سامان‌دهی مشکلات پیش‌آمده برای شبکه انجام می‌شوند. دلایل بروز این مشکلات می‌تواند به عوامل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری ارتباط داشته باشد. درهرصورت، بروز هرگونه مشکل در شبکه موجب به‌خطر‌افتادن امنیت شبکه می‌شود و تاحدامکان از بروز چنین مشکلاتی باید پیشگیری کرد یا در صورت بروز، آن‌ها را فورا عیب‌یابی و رفع کرد.

رشد و توسعه‌ی تکنولوژیِ شبکه‌های کامپیوتری در همه کسب‌وکارهای امروزی موجب شده تا تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های اداری و تجاری، برای تأمین امنیت شبکه و حفظ و نگه‌داری سیستم‌های رایانه‌ای و تجهیزات شبکه با مشکلات فراوانی رو‌به‌رو باشند؛ از‌این‌رو، دائما در پی یافتن شرکت‌های معتبر و ماهر و بادانش برای پشتیبانی شبکه و حفظ امنیت سیستم‌های کامپیوتری خود هستند. در همین زمینه، لازم می‌دانیم شرکت مفتاح رایانه افزار را به شما معرفی کنیم که در این حوزه، بیش از ۱۸ سال سابقه دارد. البته قبل از معرفی این شرکت، وظایف کارشناس پشتیبانی شبکه و چگونگی تأمین امنیت شبکه را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

مفتاح رایانههدف اصلی از پشتیبانی شبکه چیست؟

مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف از پشتیبانی شبکه، حفظ و نگه‌داری تمام تجهیزات سخت‌افزاری و دارایی‌های نرم‌افزاری است. به‌عبارت‌دیگر، می‌توان گفت که پشتیبان شبکه با درنظرگرفتن اصول و استانداردهای خاصی، امنیت شبکه را تأمین می‌کند. تجهیزات موجود در شبکه معمولا ازاین‌قرارند: رایانه‌ها، سرورها، مودم، سوئیچ، روتر، اکسس‌پوینت و… . تجهیزات پسیو شبکه کابل، کیستون‌ها، داکت، رک، پریزهای موردنیاز برای شبکه، پچ پنل و… را شامل می‌شود. همه‌ی تجهیزات مذکور باید دقیق مستندسازی شوند و از این طریق، الگوی کامل شبکه به‌همراه دقیق‌ترین جزئیات به‌‌وضوح مشخص خواهد شد.

درواقع هدف از این مستندسازی که یکی از قسمت‌های مهم پشتیبانی شبکه به‌شمار می‌آید، در دست داشتن اطلاعات به‌صورت مکتوب است؛ زیرا در زمان بروز مشکل، به‌خصوص در شبکه‌های بزرگ، ازطریق این نقشه و الگوریتم‌های از‌پیش‌تعریف‌شده، به‌راحتی می‌توان خرابی یا مشکل پیش‌آمده را شناسایی و برای رفع آن اقدام کرد. لازم است بدانید که نداشتن اطلاعات مستندسازی ممکن است در زمان بروز مشکل برای پشتیبانی شبکه نیز مشکلات بیشتری ایجاد کند و به همان میزان امنیت شبکه نیز با خطر بیشتری مواجه شود. بهتر است مستندسازی به‌گونه‌ای باشد که جزئیات و نقشه‌ی شبکه در آن به‌درستی قید و ترسیم شود.

مفتاح رایانهوظایف پشتیبان شبکه

  • نگه‌داری و حفظ امنیت شبکه
  • محافظت از تمامی سیستم‌های سازمان یا شرکت
  • پیشرفت فناوری ارتباطات شرکت یا سازمان
  • نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار و سخت‌افزار جدید
  • طراحی و نصب و حفظ ارتباطات
  • ایمن‌سازی نحوه‌ی اشتراک پرونده‌ها و سایر منابع اطلاعاتی
  • شناسایی و برطرف‌کردن ایرادهای امنیت شبکه

شرح وظایف پشتیبانی به نوع کسب‌وکار شما بستگی دارد که می‌توانید برای رفع مشکلات و ایرادات شبکه‌ی کامپیوتری سازمان یا شرکت خود، آن را به کارشناسان ماهر و باتجربه شرکت مهندسی مفتاح رایانه افزار بسپارید. همان‌گونه که پیش‌تر گفتیم، یکی از تأثیرات پشتیبانی، حفظ امنیت شبکه است. در‌ادامه‌ی مقاله، مبحث امنیت شبکه را به‌اختصار بررسی می‌کنیم:

امنیت شبکه به چه معنا است؟

امنیت شبکه عبارت است از سیاست‌ها و مقرراتی که مدیران شبکه به‌منظور ممانعت از دسترسی‌های غیرمجاز، استفاده‌های نادرست، تعمیر و جلوگیری از هرگونه تغییرات در شبکه‌های کامپیوتری تعیین می‌کنند. این قوانین و مقررات طیف وسیعی از عملکردهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را شامل می‌شود.

روش‌های ایجاد امنیت در شبکه

  • کنترل‌کردن گستره دسترسی‌ها: یکی از روش‌هایی که می‌تواند از حمله‌ی هکرها مانع شود، این است که از دسترسی آن‌ها به منبع شبکه ممانعت شود که به این فرایند کاری NAC می‌گویند.
  • نصب آنتی‌ویروس: نرم‌افزارهایی که به‌عنوان آنتی‌ویروس شناخته می‌شوند، نقش مهمی در تأمین امنیت شبکه ایفا می‌کنند. این دسته از نرم‌افزارها وظیفه‌ی شناسایی بدافزارهایی مانند انواع کِرک‌ها و تروجان‌ها و نرم‌افزارهای حاوی کدهای مخرب را برعهده دارند.
  • حفظ امنیت شبکه ازطریق کنترل نرم‌افزارها: نرم‌افزارهایی که در شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌شوند، باید ازلحاظ امنیتی مطمئن باشند. اکثر نرم‌افزارهایی که در بازار ایران وجود دارند، از نوع قفل‌شکسته هستند و ما آن‌ها را به‌همراه کرک می‌خریم. اگرچه ممکن است این نرم‌افزار را شرکت کاملا معتبر تولید کرده باشد، مطمئنا کِرکِ آن از تهدیدهای اصلی شبکه به‌شمار می‌آید. از‌این‌رو، در زمان استفاده شاید در شبکه مشکلاتی به‌وجود بیاورد.
  • تجزیه‌و‌تحلیل حرکات ترافیکی در شبکه‌‌ی رایانه‌ای: یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی مهم در دنیای شبکه‌ها، برخورداری از هوش مصنوعی یا هر نوع سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای شناسایی حرکات ترافیکی در شبکه است. امروزه، فایروال‌ها از این طریق حرکات ترافیکی یا حتی هرگونه رفتار مشکوک و خطرناک کاربران را شناسایی می‌کنند.
  • پشتیبان‌گیری از اطلاعات موجود در شبکه‌ی کامپیوتری: مهم‌ترین ضربه‌ی امنیتی که ممکن است به شبکه‌ی کامپیوتری وارد شود، این است که به اطلاعات شبکه حمله شود و بخشی از آن از بین برود. این امر می‌تواند در برخی کسب‌وکارها به نابودیِ کامل و ورشکستگی آن‌ها منجر شود؛ از‌این‌رو برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، می‌توانید از پشتیبان‌گیریِ شبکه استفاده کنید. گفتنی است برای این منظور، روش‌هایی که با رمزنگاری‌کردن اطلاعات همراه هستند، قطعا گزینه‌های مناسب‌تری هستند. با این کار، اگر شخصی اطلاعاتی را به‌سرقت ببرد، نمی‌تواند از آن‌ها بهره‌ای ببرد.
  • به‌کارگیری فایروال‌های مناسب برای شبکه: فایروال‌ها می‌توانند به‌صورت نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری در شبکه به‌کار گرفته شوند و با ایجاد سد امنیتی میان ما و جهان خارج، از شبکه محافظت کنند.

برای ارتباط با شرکت مفتاح رایانه افزار می‌توانید نام شرکت مفتاح رایانه را در گوگل جست‌وجو کنید یا با شماره‌ی ۴۲۹۲۲-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوره‌های کارشناسان فنی مجموعه برخوردار شوید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر