حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شایعه: کمبود کارت گرافیک RTX 3080 تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

جنسن هوانگ (Jensen Huang) مدیرعامل انویدیا، اخبار بسیار بدی را اعلام کرده است. اگر شما نیز یکی از کسانی بودید که به‌ دنبال ارتقا کارت گرافیکی خود به سری RTX 3000 انویدیا هستید، ممکن است تا سال ۲۰۲۱ نیاز باشد تا صبر کنید. طبق گزارش‌های منتشر شده مدیر ارشد اجرایی انویدیا در پاسخ به سوالات مربوط به کمبود GPU اظهار کرده:

امسال تقاضاها نسبت به محصولات تولیدی ما پیشی خواهند گرفت. حتی اگر همین حالا تعداد تقاضاها به شکل دقیق مشخص شود نیز نمی‌توان سرعت تولید را افزایش داد. ما واقعا سخت در حال کار هستیم و از نظر بازدهی و عرضه محصولات شرایط خوبی حاکم است و محصولات به سرعت فروخته می‌شوند.

لازم است بدانید که RTX 3080 و RTX 3090 اخیرا معرفی شده‌اند و هر دو کارت گرافیک بلافاصله پس از معرفی به بازار عرضه شدند. انویدیا پیش از این به دلیل آشفتگی بوجود آمده در زمان عرضه ۳۰۸۰ RTX که یک اتفاق کم سابقه در تاریخ شرکت بود، از مشتریان خود عذرخواهی کرده بود. در کنار این دو کارت گرافیک از RX 3070 نیز با قیمت مقرون به‌ صرفه‌تر معرفی خواهد شد که انتظار می‌رود با استقبال بسیار خوبی روبرو شود. شایعه شده که این کارت گرافیک اختلاف قیمت زیادی با کارت گرافیک ۱۱۰۰ دلاری نسل قبل دارد و تنها در حدود ۴۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. انویدیا قرار است روز ۸ آبان ماه (۲۹ اکتبر) از این کارت گرافیک رونمایی کند. این در حالی است که مراسم Big Navi شرکت AMD روز ۷ آبان ماه (۲۸ اکتبر) برگزار خواهد شد. بنابراین می‌توانیم در آینده نزدیک انتظار یک رقابت تنگاتنگ بین این دو شرکت بزرگ را داشته باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر