حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آپدیت اندروید 10 برای نوکیا 3.1 و 5.1 منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تقریبا به بازه زمانی نزدیک می‌شویم که سازندگان گوشی هوشمند و دیگر گجت‌های قابل حمل، خود را برای انتشار آپدیت اندروید ۱۱ برای محصولاتشان آماده می‌سازند. بااین‌حال، خبر جالبی در فضای مجازی منتشر شده است که HMD گلوبال آپدیت اندروید ۱۰ را برای دو تلفن هوشمند نوکیا ۳.۱ و نوکیا ۵.‍۱ منتشر کرد. آنچه این موضوع را حائز اهمیت می‌سازد، انتشار آپدیت اندروید ۱۰ برای تمامی محصولات برند نوکیا است که قادر به دریافت چنین به‌روزرسانی بودند.

درواقع HMD گلوبال موفق شد که آپدیت اندروید ۱۰ را با فاصله بسیار کمی از شروع انتشار آپدیت اندروید ۱۱ برای تمامی محصولات خود عرضه کند. چنین موضوعی در حالی رخ می‌دهد که برخی محصولات شرکت‌های دیگر در رده‌های سخت‌افزاری مختلف با وضعیتی نامشخص همراه هستند و معلوم نیست که چه زمانی آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت خواهند کرد.

درحال‌حاضر آپدیت اندروید ۱۰ برای نوکیا ۳.۱ و ۵.۱ در کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بنگلادش، بلاروس، گرجستان، هند، قزاقستان، لائوس، مالزی، مغولستان، مراکش، نپال، فلیپین، سنگاپور، سری لانکا، تایلند، تونس، اوکراین، ازبکستان و ویتنام منتشر شده است و انتظار می‌رود در بازه زمانی بسیار کوتاه، آپدیت اندروید ۱۰ برای سایر کاربران در مناطق دیگر جهان انتشار یابد. درواقع مقام‌های HMD گلوبال می‌گویند که بخشی از دارندگان نوکیا ۳.۱ و ۵.۱ در ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) و بخش دیگر نیز در ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) آپدیت را دریافت می‌کنند.

درحالی‌که شرکت‌های مختلف به عرضه گوشی‌های هوشمند در دسته‌بندی‌ها و سری‌های مختلف تمرکز دارند، HMD گلوبال تعداد کمتری تلفن هوشمند تولید و عرضه می‌کند. شاید همین امر سبب شده باشد که امکان پوشش نرم‌افزاری دقیق و سریع برای دارندگان محصولات این شرکت فراهم شود. HMD گلوبال چندی پیش برای نوکیا ۱ و ۲.۱ نیز توانست اندروید ۱۰ گو را عرضه کند که درواقع نسخه‌ای تضعیف‌شده از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ گوگل محسوب می‌شود.

در ادامه بخوانید:

باتوجه‌به انتشار اندروید ۱۱ انتظار می‌رود که چنین برنامه‌ای بار دیگر تکرار شده و HMD گلوبال، جدیدترین سیستم‌عامل گوگل را برای تمامی محصولاتی که قادر به دریافت آن هستند، منتشر کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر