حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شرکت سایپا مشخصات خودرو شاهین تحویلی به خریداران را اعلام کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

سایپا شاهین

با توجه به مشخصات رسمی اعلام شده از سوی سایپا، خودرو شاهین به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ M15 مجهز شده است. این موتور هشت سوپاپ در واقع همان پیشرانه خودرو تیبا بوده که نمونه ارتقایافته از موتور پراید به حساب می‌آید؛ حجم ، حداکثر قدرت و بیشینه گشتاور آن به ترتیب برابر با ۱۵۰۲ سی سی، ۱۱۰ اسب بخار و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور است. چنین قدرتی توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به سمت محور جلو انتقال خواهد یافت. باک سوخت خودرو شاهین نیز معادل ۴۷ لیتر گنجایش دارد.

 

شرکت سایپا در مشخصات رسمی خودرو شاهین اشاره‌ای به شتاب و حداکثر سرعت این خودرو نداشته اما به نظر می‌رسد با توجه به قدرت و گشتاور نسبتا مناسب، شاهد اتومبیلی تقریبا چالاک خواهیم بود. ترمزهای دیسکی، فرمان هیدرولیک، سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و تورشن بیم در عقب از دیگر مشخصات فنی خودرو سایپا شاهین به شمار می‌روند.

سایپا شاهین

سایپا مدل شاهین را در ۲ تیپ G و S روانه بازار خواهد کرد که در این بین تیپ G حکم نسخه فول آپشن را دارد و از امکانات زیر بهره می‌برد:

کیسه هوا برای سرنشینان جلو، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، سامانه اطلاعات سرگرمی ۷ اینچی، سنسور پارک عقب، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی، هشدار تعویض دنده، ایموبلایزر، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، دی‌لایت، چراغ‌های اتوماتیک، دوربین عقب، نمایشگر تعویض دنده، باز شدن درها هنگام تصادف، چراغ مشایعت، قفل اتوماتیک درها. ضمنا تفاوت تیپ G و S در فقدان مواردی نظیر: کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، دوربین عقب، سیستم مولتی مدیا ۷ اینچی، سانروف و تهویه اتوماتیک در شاهین تیپ اس خواهد بود.

شرکت سایپا اولین سری مدل‌های خودرو شاهین را در ماه‌های پایانی سال جاری به دست مشتریان خواهد رساند و در صورت ثبات شرایط اقتصادی، قیمتی در حدود ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان (بهای کارخانه) برای نسخه دنده‌ای قابل تصور است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر