رشد ۱۵ درصدی بازار حسگرهای تصویری برای گوشی‌های هوشمند؛ سونی همچنان در صدر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با اینکه شیوع بیماری کرونا تأثیر بسیار مخربی روی بازار گجت‌های قابل‌حمل گذاشت، به‌نظر می‌رسد که بازار حسگرهای تصویری برای گوشی‌های هوشمند با رشد چشمگیری همراه بوده است. پس از گسترش ویروس COVID 19 بسیاری از شرکت‌ها در عرضه‌ی محصولاتشان به‌مشکل خوردند و حتی تولید گجت‌ها و دستگاه‌های مختلف با اختلال مواجه شد.

آمارها نشان می‌داد که سود شرکت‌های سازنده‌ی دوربین‌های بدون آینه به‌دلیل استقبال‌نکردن کاربران از خرید محصولاتی گران‌قیمت کاهش یافته است؛ ولی وضعیت گویا برای سازندگان حسگرهای تصویری تلفن‌های هوشمند کاملا فرق دارد. آمارها خبر می‌دهد که بازار حسگرهای تصویری مناسب برای گوشی‌های هوشمند در‌مقایسه‌با سال ۲۰۱۹، در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ با رشدی ۱۵ درصدی همراه بوده است.

درواقع میزان درآمد بازار حسگرهای تصویری در بازه زمانی شش‌ماهه ۱ ژانویه (۱۱ دی ۱۳۹۸) تا ۳۰ جون (۱۰ تیر ۱۳۹۹) درحدود ۶/۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که رقمی چشمگیر است. دراین‌بین، سونی با ۴۴ درصد بیشترین سهم از بازار حسگرهای تصویری برای گوشی‌های هوشمند را ازآنِ خود کرده است. بااین‌حال، گفته می‌شود که به‌دلیل رقابت دشوار میان شرکت‌های سازنده، درآمد سونی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته میلادی با کاهش روبه‌رو شده است.

آمار بازار حسگرهای تصویری برای گوشی هوشمند

سامسونگ، بزرگ‌ترین رقیب سونی، ۳۲ درصد از بازار حسگرهای تصویری را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ کسب کرده است. در جایگاه سوم نیز، شرکت امنی‌ویژن با سهم ۹ درصدی قرار دارد؛ البته سهم امنی‌ویژن در‌مقایسه‌با سونی و سامسونگ به‌قدری کم به‌نظر می‌رسد که نمی‌توان این شرکت را رقیبی جدی برای سونی و سامسونگ دانست.

درحال‌حاضر، تقاضا برای دوربین‌هایی با رزولوشن ۶۴ و ۱۲۸ مگاپیکسلی بسیار رونق گرفته است؛ اما استفاده از ماژول‌های با ترکیب‌های چندگانه سبب شده تا تقاضا برای دوربین‌هایی با رزولوشن‌های مختلف ازجمله ۲ و ۸ مگاپیکسلی نیز افزایش یابد. با نگاهی به محصولات میان‌رده و پرچم‌دار می‌توان مشاهده کرد که هر دستگاه امکان دارد تا ۴ یا حتی ۵ حسگر تصویری را یدک بکشد که متشکل از دوربین‌هایی با رزولوشن‌های مختلف هستند.

تحلیلگران انتظار دارند دو مورد اشاره‌شده، یعنی افزایش تقاضا برای حسگرهایی با رزولوشن چشمگیر و استفاده از ماژول‌هایی با ترکیب چندگانه، به رشد درآمد شرکت‌های سازنده حسگرهای تصویری، ازجمله سونی و سامسونگ و امنی‌ویژن کمک شایانی کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر