شرکت مبادله رمزارز کراکن برای راه‌اندازی یک بانک در آمریکا تاییدیه گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
کراکن (Kraken) برای تاسیس یک بانک جدید در ایالات متحده مجوز گرفت، تا به این ترتیب صنعت تامنی مالی سنتی و بازار ارزهای مجازی به هم نزدیکتر شوند.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از ZDNet، این شرکت مبادله ارز مجازی اعلام کرد که ایالت وایومینگ آمریکا درخواستی برای تاسیس نخستین موسسه سپرده‌گذاری با کارکرد ویژه (SPDI) را تایید کرده است؛ مقررات مربوط به این بانک «تا حدود زیادی» همانند یک بانک مرسوم خواهد بود.
 
دفتر مرکزی SPDI، که احتمالا Kraken Financial نامیده خواهد شد، در شاین (مرکز ایالت وایومینگ) خواهد بود. این بانک، که تحت قوانین ایالتی و فدرال فعالیت خواهد کرد، «نخستین بانک آمریکایی نظاممندی خواهد بود که خدمات جامع سپرده‌پذیری، امانی، و سپرده‌ای برای داراییهای دیجیتالی را ارائه می‌کند».
 
کراکن قبلا بر خدمات مالی طرف ثالث و محصولاتی برای تسهیل انتقالهای سیمی متکی بوده است، ولی اکنون منشور بانک SPDI آماده شده است، و این شرکت قادر است تا درون سازمان خودش راهکارهایی را برای ایجاد پلی بین خدمات مبتنی بر رمزارزها و بانکداری سنتی توسعه دهد.
 

منشور SPDI وایومینگ چارچوبی است که با در نظر گرفتن ارزهای مجازی و دیگر داراییهای مجازی طراحی شده است. یک بانک سنتی سپرده مشتریان را نگهداری و حفاظت خواهد کرد؛ در حالی که یک بانک متولی همچنین می‌تواند به داد و ستد بازار و داراییها نیز بپردازد.
 
یک بانک SPDI به صورت یک بانک متولی عمل خواهد کرد، ولی برای داراییهای دیجیتال.
 
شعبه بانکداری وایومینگ می‌گوید که: «ممکن است که بسیاری از SPDIها تمرکز گسترده‌ای بر دارایی‌های دیجیتالی، همچون ارزهای مجازی، اوراق بهادار دیجیتالی، و توکن‌های مطلوبیت داشته باشند. SPDIها می‌توانند بر داراییهای سنتی نیز تمرکز داشته باشند».
 
در ابتدا، Kraken Financial تنها به مردم محلی سرویس‌دهی خواهد کرد، ولی این شرکت در صدد است تا در آینده وارد عرصه جهانی شود. با این حال باید ماند و دید که آیا ایالت‌ها، کشورها و غول‌های مالی دیگر چارچوب SPDI و سازمانی که به آسانی خدمات ترکیبی رمزارز-فیات را به راحتی خواهند پذیرفت یا نه.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر