حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپلیکیشن شرکت اشکودا از صدای موتور خودرو جهت یافتن عیوب آن استفاده می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – نرم افزار عیب‌یابی جدید شرکت اشکودا به آسانی صداهای ضبط شده از پیشرانه را با هم مقایسه می‌کند تا عیوب آن را به صورت دقیق شناسایی نماید.

کمپانی اشکودا (زیرمجموعه فولکس واگن) به تازگی آزمایشات نرم افزار جدید تلفن همراه هوشمند خود را به پایان رسانده و معتقد است به کمک این نرم افزار فرآیند عیب‌یابی خودرو برای تکنسین‌ها و نمایندگی‌های خدمات پس از فروش این شرکت بسیار راحت‌تر خواهد شد.

 

از این نرم‌افزار تحت عنوان «تحلیلگر صدای اشکودا» نام برده می‌شود و توسط متخصصان داخلی این کمپانی توسعه یافته است. تحلیلگر صدای اشکودا یک ابزار عیب‌یابی ساده است که امکان بروز عیوب در موتور و پیشرانه‌های محصولات اشکودا را توسط ارزیابی صدای آنها به راحتی تشخیص می‌دهد. اشکودا ادعا می‌کند که این سیستم بسیار حساس بوده و می‌تواند کمترین صدای غیرعادی را از درون پیشرانه تشخیص بدهد؛ همچنین گستره‌ای از خدمات و سرویس‌های لازم جهت تعمیر آن را به نمایش بگذارد.

عیب یابی

این اپلیکیشن صدای موتور را ضبط کرده و آن را با مجموعه‌ای از اطلاعات و صداهای ضبط شده از پیشرانه‌های سالم مورد بررسی و مقایسه قرار می‌دهد. این نرم افزار می‌تواند موارد غیر عادی در سیگنال‌های صدای موتور را تشخیص داده و براساس الگوریتم‌های از پیش طراحی شده، بهترین عمل جهت تعمیر آن را پیشنهاد دهد. اپلیکیشن مذکور قادر است سیگنال صدای انجین را به فرم دیداری در صفحه تلفن موبایل به نمایش درآورده و آن را از جهت عدم انطباق با الگوهای سالم مورد تحلیل قرار دهد.

 

بر اساس ادعای شرکت سازنده دقت عملکرد این نرم‌افزار حدود ۹۰ درصد است و صرفا در عیب یابی پیشرانه کاربرد ندارد؛ بلکه می‌توان از آن جهت عیب‌یابی سیستم فرمان، گیربکس و کمپرسور کولر نیز استفاده کرد. همچنین قابلیت‌های بیشتری از این نرم افزار در حال توسعه هستند. مدیر خدمات پس از فروش شرکت اشکودا در این باره می‌افزاید: نرم افزار تحلیلگر صدای اشکودا یک نمونه برتر از فرصت‌هایی است که دیجیتالی شدن می‌تواند در اشکودا خلق کند؛ حتی در بحث خدمات پس از فروش. ما به استفاده دائم از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان و ارتقاء کیفیت آنها ادامه خواهیم داد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر