تاریخ معرفی میت 40 مشخص شد؛ یک آبان

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با اعلام زمان معرفی گوشی میت 40 یک پوستر و ویدیویی کوتاه از این گوشی هم منتشر شد. در این ویدیوی کوتاه به تکنولوژی Iris اشاره می‌شود. البته نمی‌توان دقیقا حدس زد که این ویدئو به چه چیزی اشاره می‌کند اما برخی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که این گوشی به یک تکنولوژی بسیار پیشرفته تله‌فوتو مجهز شده است.

تا این لحظه اطلاعات مختلفی از گوشی میت 40 فاش شده است. به‌نظر می‌رسد که این گوشی در مدل‌هایی به‌نام میت 40، میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس راهی بازار می‌شود. تا این لحظه‌ هم تصاویری از دو مدل میت 40 و میت 40 پرو به بیرون درز کرده است. در اطلاعات فاش شده به این موضوع اشاره شده که میت 40 پرو صفحه نمایشی خمیده دارد و از دوربین جلو برخوردار خواهد بود.

از نظر سخت‌افزاری هم اطلاعات جالبی از این تلفن همراه هوشمند فاش شده است. خانواده میت 40 به تراشه Kirin 9000 مجهز شده‌اند. این احتمال وجود دارد که اولین تراشه ۵ نانومتری با مودم 5G داخلی را شاهد باشیم. حتی این احتمال هم وجود دارد که با آخرین تراشه Kirin هم مواجه باشیم. گزارش‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که هواوی پیش‌بینی کرده فروش گوشی‌های میت 40 نزدیک به ۳۰ درصد کمتر از مدل سال گذشته باشد. این موضوع باعث شده که تولید تراشه‌های Kirin کاهش پیدا کند. شایعات می‌گویند که این کاهش تولید باعث می‌شود که میت 40 در سال ۲۰۲۱ راهی بازار شود.

برخی دیگر از شایعات به دوربین سری میت 40 اشاره می‌کنند. گفته شده که هواوی از دوربینی با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسل برای این گوشی استفاده کرده است. بعید نیست که دوربین پریسکوپ با زوم اپتیکال تا ۵ برابر هم روی این گوشی قرار بگیرد. به‌احتمال زیاد لنز آلتراواید و ToF هم روی این گوشی قرار خواهند گرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر