نحوه استفاده از سامانه آزمون آنلاین کنکور و نمونه سوالات دات رخ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شاید با خود بگویید اهمیت کنکور فراتر از آن است که به کنکور آنلاین اعتماد کنید؛ اما نگران نباشید؛ زیرا در‌ادامه با معرفی سامانه آزمون آنلاین کنکور و دانلود نمونه سوالات دات رخ و بیان برخی مزایای آن، این نگرانی برطرف خواهد شد.

کنکور حضوری یا آزمون آنلاین کنکور؟

اگر دربار‌ه سوالات آزمون آنلاین و شباهت آن با آزمون حضوری شک دارید، باید بدانید که سامانه آزمون آنلاین کنکور دات رخ کاملا شبیه کنکور و امتحانات نهایی است. ازآنجاکه سوالات این مجموعه را استادان مجرب طراحی کرده‌اند، می‌توانید تا حد زیادی از با‌کیفیت‌بودن این آزمون اطمینان‌خاطر داشته باشید. همچنین با انجام این آزمون، امکان شناخت تمامی قوت‌ها و ضعف‌ها خود را داشته و می‌توانید برای پیشرفت خود از آن‌ها استفاده کنید. با ثبت‌نام در سامانه دات رخ، می‌توانید حساب کاربری شخصی داشته باشید و از تمامی نمونه سوالات و آزمون‌های خریدشده استفاده کنید.

همیشه درباره‌ی شیوه‌های جدید شک‌و‌ابهام وجود دارد؛ زیرا بشر به‌گونه‌ای است که در‌مقابل تغییرات ناگهانی جبهه می‌گیرد و مقاومت می‌کند؛ ولی باید بدانید که در آخر از‌پسِ آن برمی‌آیید. در سیستم آموزشی نیز، به همین گونه است و تردید شما درباره‌ی آزمون‌های آنلاین درک‌کردنی است؛ زیرا اعتماد به این سیستم‌ها هنوز فراگیر نشده. خیلی از مدرسان هم معتقدند که کنکور آنلاین به‌دلیل نبود پرسش‌و‌پاسخ و تمرکز کم دانش‌آموز و عوامل دیگر تأثیر کمی می‌گذارد و اشکالاتی به سیستم آموزشی وارد کرده است.

مزایا و معایب آزمون کنکور آنلاین

برای شرکت در این آزمون‌ها، کلاس‌های جانبی را نباید خالی از اهمیت بدانیم. حتما از هزینه‌های شرکت در کنکور حضوری خبر دارید؛ اما فقط این نیست؛ بلکه هزینه رفت‌و‌آمد و کلاس‌های جانبی را هم باید در نظر بگیرید. شرکت در سامانه‌ی کنکور آنلاین و نمونه‌سوالات دات رخ در این هزینه‌ها تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌کند؛ به‌طوری‌که با هزینه کمتر از نصف کلاس‌های حضوری، می‌توانید در آن شرکت کنید.

دات رخ

سنجش کیفیت کلاس‌ها و دوره‌ها

شما می‌توانید سطح کیفیت کلاس‌ها را بسنجید و آن‌ها را مقایسه کنید؛ زیرا اکثر این دوره‌های آموزشی یکی‌دو جلسه رایگان دارد. همچنین به‌جای گشتن دنبال استادان مجرب در شهر، می‌توانید به‌راحتی با جست‌وجو در اینترنت آن‌ها را بیابید و با مطالعه رزومه آن‌ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید و برای این کار محدودیت جغرافیایی وجود ندارد. اهمیت این مسئله بسیار مهم است؛ زیرا نه‌تنها به استادان عالی در شهر خود، بلکه در تمامی کشور دسترسی خواهید داشت. همچنین، برای ساکنان مناطق دورافتاده این فرصت فرصتی طلایی است که می‌توانند از بهترین استادان بهره‌مند شوند. همین موضوع عدالت را برای همه در زمینه آموزش فراهم می‌کند.

وابستگی‌نداشتن به مکان

شما با داشتن سامانه آزمون آنلاین و دانلود نمونه سؤال دات رخ به زمان و مکان وابسته نیستید؛ زیرا برای شرکت در کلاس‌های حضوری باید در زمان و مکان مشخصی حضور پیدا کنید. باوجوداین در دوره‌های آنلاین، به‌راحتی بدون رفت‌و‌آمد و خارج‌شدن از منزل، فقط ازطریق لپ‌تاپ یا موبایل در آن‌ها شرکت می‌کنید؛ زیرا این روش برای دانش‌آموزانی که شاغل هستند یا فقط در ساعات مشخصی از شبانه‌روز مطالب را بهتر درک می‌کنند، بسیار مناسب است.

دات رخ

صرفه‌جویی در وقت

علاوه‌بر صرفه‌جویی در هزینه، در وقت شما نیز صرفه‌جویی خواهد شد. شما برای شرکت در کلاس حضوری علاوه‌بر زمان رفت‌و‌آمد، حداقل سه ساعت برای خود کلاس باید وقت بگذارید؛ اما در آزمون آنلاین، درحدود ۶۰ درصد در وقت شما صرفه‌جویی می‌شود و به‌دلیل فشردگی نیز، مطالب را به‌صورت مختصر و مفید دراختیار شما قرار می‌دهند.

نکته مهم دیگر این است که در کلاس‌های کنکور آنلاین، تنها مطلب نمی‌خوانید؛ بلکه با رسانه‌های مختلفی نظیر ویدئو‌های آموزشی و تصویر و آزمایش نیز سر‌و‌کار دارید. در این کلاس‌ها، دیگر از کسانی خبری نیست که با پرسش‌های نابجا کلاس را به حاشیه می‌کشند یا اگر هم باشند، خیلی به‌ندرت دیده می‌شوند. برای تمرکز دانش‌آموزان بر کلاس‌ها و کنکور آنلاین، مدرسه‌ها باید برنامه‌ روزانه آموزشی خود را از پیش طراحی کنند و با اولویت قراردادن مباحث مهم، دانش‌آموزان را از تمامی مطالب بهره‌مند سازند.

سنجش و آمادگی بیشتر برای شرکت در کنکور

داوطلب با انجام آزمون آنلاین، شیوه‌ای جدید برای سنجیدن توانایی‌هایش در تست‌زنی و درک مطلب یاد می‌گیرد و با مقایسه توانایی‌های خود با داوطلبان سراسری، خود را به چالش می‌کشد؛ زیرا توانسته ضعف‌ها و قوت‌ها خود را پیدا کند و برای اصلاح آن‌ها بکوشد. همچنین به‌دلیل شبیه‌سازی کامل این فضا با کنکور حضوری، می‌تواند با چگونگی تست‌زنی و کسب تجربه لازم، به موفقیت در رشته مدنظرش دست یابد. مواجه‌شدن دانش‌آموز با مجموعه متنوعی از سوالات او را برای آزمون‌های دیگر نیز تا حد زیادی آماده می‌کند؛ زیرا همان‌گونه که در خانه نشسته و هزینه بسیار کمی متحمل می‌شود، می‌تواند خود را نه‌تنها با سوالات کنکور اشنا کند؛ بلکه برای دیگر آزمون‌ها نیز اماده شود.

جمع‌بندی

با تمام آنچه گفته شد، شما باید با استدلال و فکر روشن به اهمیت آزمون آنلاین کنکور پی برده باشید و بدانید لازمه موفقیت در کنکور، شرکت در کلاس‌های حضوری نیستند؛ زیرا شما در عصر جدیدی زندگی می‌کنید و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین باید در برنامه‌هایتان وجود داشته باشد. کنکور آنلاین همان شیوه است و حالا که سر راه شما قرار گرفته، بهتر است با درنظرگرفتن تمامی مزایایش ازنظر صرفه‌جویی در وقت و هزینه و بهره‌گیری از آن‌ها، فکر شرکت در این آزمون را از سر بیرون نکنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر