فروش ویژه مرغوب ترین سوهان نجاری و چوب ساب در فروشگاه اینترنتی چوبینر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

—————- رپرتاژ آگهی —————–

کارگاه های کوچک و بزرگ، جعبه ابزارهای منازل و مکان های مختلف شامل ابزارهای ثابتی همچون پیچ گوشتی، انبرها، چکش و… می باشند. یکی از ابزار آلات دستی که در همه جا حاضر است سوهان است و با توجه به نوع متریال که می تواند چوب، فلز و… باشد مدل و قدرتش تفاوت دارد. در صنعت چوب نیز سوهان نجاری که در ابعاد و مدل های مختلف تولید می شود یکی از ابزار آلات کاربردی و مهم است. علاوه بر سوهان، در کارگاه های صنعت چوب از چوب ساب نیز استفاده می شود که در ادامه به بررسی بیشتر این دو نوع ابزار مورد نیاز کارگاه های صنایع چوب می پردازیم.

 

سوهان چوب




سوهان بر روی قسمت مقطع دارای آج هایی می باشد که زبری، تعداد آج ها و نحوه قرار گرفتن این دندانه ها در کنار یکدیگر نقش اصلی و تعیین کننده ای در استفاده از آن ها دارد. سوهان را بر اساس همین چیدمان آج ها به گروه های مختلفی از قبیل سوهان چوب، سوهان فلز و… تقسیم می کنند. سوهان های با آج کمتر از زبری بیشتری برخوردارند و برای فلزات مناسب می باشند اما زمانی که تعداد آج ها بیشتر باشد زبری نیز کمتر می شود و سوهان ابزار مناسبی برای باربرداری از سطح چوب می باشد. علاوه بر این سوهان چوب را می توان بر اساس شکل ظاهری و ابعاد نیز تقسیم بندی کرد که به شرح زیر می باشند:

•    سوهان تخت

•    سوهان نیم گرد

•    سوهان گرد

•    سوهان سه گوش

•    سوهان دم موشی

 


 

سوهان تخت




سوهان تخت به شکل مستطیل و در طول و پهنای متفاوت متناسب با نوع کار تولید می شود. لازم به ذکر است که سوهان چوب تخت مورد مناسبی برای قسمت های مسطح و فرم دادن لبه ها به کار می باشد.

 

سوهان نیم گرد




سوهان نیم گرد یک نمونه دیگر از انواع سوهان چوب می باشد. شکل ظاهری سوهان نیم گرد به صورت یک نیم دایره است که به این دلیل به سوهان چوب نیم گرد خوانده می شود. با توجه به شکل ظاهری که سوهان نیم گرد دارد برای سطوح قوس دار، محدب و مقعر جهت باربرداری و فرم دهی مورد مناسبی می باشد.

 

سوهان سه گوش




سوهان سه گوش که به سوهان مثلثی نیز معروف است و در اندازه های مختلف تولید می شود. از سوهان سه گوش چوب برای فرم دهی و باربرداری زوایا و کنج ها استفاده می کنند.

 

سوهان دم موشی




سوهان دم موشی یک مدل از سوهان است که در سایز کوچک با طرح های مختلفی از قبیل گرد، نیم گرد، مثلثی و تخت تولید می شود و به دلیل ظریف بودن به سوهان مویی نیز خوانده می شود. لازم به ذکر است که سوهان دم موشی مناسب کارهای ظریف و هنری است.

 

چوب ساب




چوب ساب یک نمونه دیگر از ابزار آلات دستی است که قدرت بالایی برای باربرداری از سطح چوب و فرم دادن بخش های مختلف قطعه کار را دارد. چوب ساب از نظر شکل ظاهری به صورت استوانه، سر دریلی، دایره ای و… تولید می شود. در ساخت چوب ساب دندانه هایی تعبیه شده است که به صورت منظم در کنار هم قرار دارند و از درجه زبری متفاوتی برخوردار هستند. در ادامه این متن به بررسی چند نوع چوب ساب خواهیم پرداخت:

•    توپی چوب ساب 

•    صفحه فرز چوب ساب

•    چوب ساب سردریلی

توپی چوب ساب

توپی چوب ساب به صورت یک استوانه توخالی آهنی تولید می شود که بر روی فرز میزی نصب می گردد. از توپی چوب ساب جهت باربرداری و پرداخت سطح و لبه قطعه کار استفاده می شود و در ابعاد مختلف تولید می شود. 

صفحه فرز چوب ساب

صفحه فرز چوب ساب با نصب بر روی مینی فرز کار پلیسه برداری، باربرداری و فرم دهی قطعات چوبی را انجام می دهد. صفحه فرز چوب ساب دارای دندانه های منظم و ماشین کاری شده است که از قدرت مناسبی جهت لایه بردرای برخوردار است.

 


 

چوب ساب سردریلی




یک نمونه دیگر از انواع چوب ساب، مدل سردریلی آن است. چوب ساب سردریلی مانند مته ها از یک پایه برای اتصال به دریل تشکیل شده است و کلگی آن در فرم و شکل های مختلفی به صورت دایره، استوانه، بیضی و… تولید می شود که متناسب با قطعه کار از آن ها استفاده می کنند.

 

قیمت سوهان چوب ساب




لازم به ذکر است که سوهان چوب ساب در مدل و ابعاد مختلفی تولید می شود که در فروشگاه چوبینر موجود می باشند. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت سوهان چوب ساب می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02166563048 – 02634647972

Choobiner.ir

 

  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر