حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

برنده جایزه نوبل می‌گوید که جهان هستی چندین بیگ‌بنگ را پشت سر گذاشته است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دانش می‌گوید که جهان در رخدادی با نام مهبانگ (بیگ‌بنگ) آغاز شده است. این پرسش هم مداما مطرح بوده است که پایان دنیا به چه صورتی خواهد بود.

 

به گزارش تک تایمز و به نقل از سایت اسلش‌گیر، یک برنده جایزه نوبل 2020 فیزیک به نام سر راجرز پنروز بر این باور است که جهان هستی چندین چرخه مرگ و تولد مجدد را گذرانده است.

وی معتقد است که چندین بیگ‌بنگ رخ داده و چندین بار دیگر هم رخ خواهد داد.

پنروز خاطرنشان نموده است که سیاهچاله‌ها سرنخهایی درباره وجود دنیاهای قبلی در خود دارند.

 

سر راجرز پنروز یک ریاضیدان و فیزیکدان دانشگاه آکسفورد است، و همراه با دو دانشمند دیگر مشترکا موفق به دریافت جایزه نوبل سال 2020 شده است؛ وی می‌گوید که در آینده بیگ‌بنگ دیگری رخ خواهد داد.

پنروز به خاطر کار بر روی روشهای ریاضی که نظریه نسبیت انیشتین را اثبات نموده و بسط می‌دهند برنده جایزه نوبل شد. کار وی بر روی سیاهچاله‌ها نیز به وی برای بردن این جایزه معتبر کمک کرد؛ وی نشان داد که اجرامی که به چگالی بیش از حدی می‌رسند به اجزای منحصر به فردی تبدیل می‌شوند که نقاط جرم نامتناهی هستند.

 

وی بر این باور است که جهان به بسط خود ادامه خواهد داد تا زمانی که تمام ماده نهایتا تباهیده شود، و یک بیگ‌بنگ جدید دنیای جدیدی را به وجود خواهد آورد.

وی نظریه‌اش را «کیهان‌شناسی چرخه‌ای یکنواخت» نامیده است. پنروز می‌گوید که وی شش نقطه آسمانی «گرم» با نام «نقاط هاوکینگ»، نخستین بار توسط پروفسور فقید استیفن هاوکینگ کشف شدند، را کشف کرده است.

هاوکینگ معتقد بود که سیاهچاله‌ها تابش نشت می‌دهند و نهایتا تبخیر خواهند شد.

 

به نظر این دانشمند، این تبخیر ممکن است بیشتر از عصر کنونی هستی طول کشیده باشد.

پنروز بر این باور است که ما می‌توانیم آنچه وی سیاهچاله‌های مرده باقیمانده از جهان‌های هستی قبلی می‌نامد را مشاهده کنیم. اگر دیدگاه وی درست باشد می‌تواند تاییدی بر برخی از نظریه‌های هاوکینگ تلقی شود.

 

این نظریه بحث‌برانگیز است، و مانند بسیاری از نظریه‌های دیگر، نمی‌تواند درست یا نادرست بودن آن اثبات شود. اگر حدس وی درست باشد، دنیایی که ما می‌شناسیم روزی منفجر خواهد شد و جهان جدیدی پا به عرصه وجود خواهد گذاشت.

  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر