فورد موستانگ مک وان به بازار جهانی عرضه خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – سال 1969 زمانی بود که اولین نسل فورد موستانگ مک وان مورد رو نمایی قرار گرفت و به مدلی موفق در میان انواع نسخه‌های موستانگ موجود در بازار تبدیل شد. موستانگ مک وان تا سال 1978 روی خط تولید حضور داشت.

پس از آن نیز طی دوره کوتاه 2003 تا 2004 احیا و روانه بازار شد . حالا در سال 2021 یکبار دیگر موستانگ مک وان خطوط تولید شرکت فورد را به حضور خود منور ساخته است این خودرو با همکاری شلبی توسعه یافته و از جذابیت نوستالژیک سود می‌برد. طبق شنیده‌ها مسئولین شرکت فورد فروش جهانی آن را تایید کرده‌اند.

فورد موستانگ

گرچه خودرو مک وان از عملکرد فنی مشابه شلبی GT350 بهره‌مند نیست اما هنوز هم از لحاظ فنی می‌تواند به عنوان یک خودروی پرفورمنس مهیج در نظر گرفته شود. پیشرانه V8 پنج لیتری کایوت توانی مشابه موستانگ بولیت را به کاربران مک وان ارائه خواهد داد .480 اسب بخار قدرت و 569 نیوتن‌متر گشتاور آمار و ارقام فنی این موتور را تشکیل می‌دهند. یک گیربکس 10سرعته اتوماتیک و یا یک جعبه دنده دستی شش سرعته مشابه مدل شلبی GT350 وظیفه انتقال قدرت پیشرانه را بر عهده دارند. قطعات دیگری نظیر منیفولد هوا، تطبیق دهنده صافی روغن، خنک کننده روغن، خنک کننده اکسل عقب و اگزوز 4.5 اینچی نیز از مدلهای شلبی GT350 و  GT500 به عاریت گرفته شده‌اند.

سیستم تعلیق مک وان مطابق با آخرین استانداردهای شرکت فورد تنظیم شده و از میل تعادل‌های محکم‌تر در آن استفاده شده است. بوستر ترمز هم از موستانگ جی تی  پرفورمنس پکیج دریافت شده است. شرکت فورد اظهار داشته که این مدل مک وان بهترین نمونه و بهترین خودرو برای کسانی است که دنبال یک محصول مناسب‌تر از فورد موستانگ جی تی هستند اما خودرویی به سرسختی موستانگ شلبی نمی‌خواهند. موستانگ مک وان در عین حال هندلینگ عالی و موتور پرقدرت را به آنها ارائه می‌دهد. طبق اظهارات شنیده شده، بهار 2021 موستانگ مک وان روانه‌ بازار خواهد شد. قیمت و تیراژ تولید این محصول نیز هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر