یکی از افشاگران خوش‌نام: ایرتگز در مراسم Hi, Speed اپل معرفی نمی‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ایرتگز (Apple AirTags) ردیاب هوشمند اپل است که شایعه‌های مربوط به آن، سال‌ها است شنیده می‌شوند. بسیاری از شایعه‌ها می‌گفتند ردیاب هوشمند اپل به‌همراه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ بیست‌ودوم مهر در رویداد Hi, Speed معرفی می‌شود. بااین‌حال براساس شایعه‌های جدید‌، کوپرتینویی‌ها پس از مدت‌ها هنوز نتوانسته‌اند ایرتگز را کامل آماده کنند. گزارشی جدید که به‌تازگی منتشر شده است، اعلام می‌کند اپل تصمیم گرفته عرضه‌ی ردیاب ایرتگز را تا مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) به‌تأخیر بیندازد. 

جان پراسر، یکی از افشاگران نام‌آشنای افشاگران دستگاه‌های اپل است که بارها توانسته اخبار صحیحی فاش کند. پراسر در جدیدترین توییتش نوشت منابعش در اپل به او گفته‌اند: «اپل معرفی و عرضه‌ی ایرتگز را تا مارس ۲۰۲۱ به‌تعویق انداخته است». ادعای جدید جان پراسر نقض‌کننده‌ی گزارش جدیدی است که از معرفی ایرتگز با آیفون ۱۲ خبر می‌داد. 

همان‌طورکه اشاره کردیم، چند سال است که اخبار مربوط به ایرتگز در خبرگزاری‌ها منتشر می‌شوند. اواسط فروردین امسال، اپل به‌صورت اتفاقی ساخت ردیاب هوشمند AirTags را تأیید کرد. در آن زمان، اپل ویدئویی جدید برای آموزش کار با آیفون منتشر کرد که در بخشی از آن اشاره به‌نام تجاری AirTags را شاهد بودیم. بنابراین ساخت این ردیاب هوشمند قطعی به‌نظر می‌رسد و موضوع اصلی، زمان معرفی‌شدن آن است.

مقاله‌ی مرتبط:

عملکرد ایرتگز شبیه به ردیاب‌های Tile خواهد بود و به کاربران امکان خواهد داد اشیای گم‌شده‌ی خود را پیدا کنند. اگر وسیله‌ی شما گم شد می‌توانید سراغ اپلیکیشن Find My بروید و با مکان‌یابی ایرتگز، وسیله را نیز پیدا کنید. گفته می‌شود بخش ایرتگز در اپلیکیشن Find My اپل حاوی فناوری واقعیت افزوده است؛ یعنی وقتی ردیاب گم شد، می‌توانید دوربین گوشی را به‌سمت دنیای واقعی بگیرید تا مکان ردیاب پیدا شود. 

براساس شایعه‌ها، ایرتگز از بلوتوث و فناوری فوق پهن‌باند (Ultra-Wideband) برخوردار است. درواقع، ردیاب هوشمند اپل می‌تواند از قابلیت‌های آفلاینی که در iOS 13 معرفی شدند، برای ارسال سیگنال به آیفون‌های نزدیک خود استفاده کند. این یعنی اگر ایرتگز گم شود، سیگنال رمزنگاری‌شده‌ی آن به آیفون‌ها فرستاده می‌شود و سپس این سیگنال ازطریق آی‌کلاد دردسترس صاحب اصلی ایرتگز قرار می‌گیرد. سینگال مذکور حاوی مکان دقیق ایرتگز است. 

اپل می‌خواهد ساعت ۲۰:۳۰ بیست‌ودوم مهر به‌وقت تهران، رویداد Hi, Speed را برگزار کند. تک تایمز این رویداد را کامل و جامع پوشش خواهد داد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر