تور استانبول پاییز 99 ✈ قیمت تور استانبول ارزان و لحظه آخری

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

راهنمای خرید تور استانبول

تور استانبول یکی از راحت‌ترین و کم‌دغدغه‌ترین راه‌ها برای سفر به نقطه تلاقی آسیا و اروپاست. استانبول از جذاب‌ترین شهرهای دنیا در میان مردم تمام کشورهاست؛ اما نکاتی وجود دارد که عدم اطلاع از آن‌ها ممکن است از خوشی‌های سفر بکاهد و خاطرات بدی را برای شما رقم بزند. با کجارو همراه باشید تا با دانستن نکات مهم، بهترین تور استانبول را متناسب با سلیقه و نیازهای خود خریداری کنید و سفری خاطره‌انگیز را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

نکاتی که پیش از خرید تور استانبول باید بدانید:

نگاهی کوتاه به استانبول، مقصد خارجی محبوب ایرانیان

استانبول

استانبول، با جمعیتی بالغ بر ۱۶ میلیون نفر، دومین شهر توریستی دنیا و از محبوب‌ترین مقاصد خارجی در میان ایرانیان است. تنگه بسفر که مرز میان دو قاره اروپا و آسیا است، این شهر را به دو نیمه تقسیم می‌کند. نیمی از استانبول در قاره آسیا و نیمه دیگر آن در قاره اروپا واقع شده است. اکثریت مردم این شهر را مسلمانان اهل سنت تشکیل می‌دهند و به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. طیف وسیعی از مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند. خصوصا در مناطق توریستی شهر، اهالی کسب و کاری که با گردشگران در ارتباط هستند، عموما از دانش اولیه انگلیسی برخوردارند و برای ایجاد ارتباطات اولیه مشکل چندانی نخواهید داشت. هرچند برای صحبت‌های طولانی‌تر بهتر است زبان ترکی استانبولی را بشناسید.

شهر استانبول دارای دو فرودگاه فعال است:

  • فرودگاه استانبول
  • صبیحا گوکچن

فرودگاه استانبول، فرودگاه اصلی شهر به حساب می‌آید و در قسمت اروپایی واقع شده است. عموم پروازهای استانبول از فرودگاه استانبول انجام می‌شود و دسترسی به آن از طریق وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو بسیار آسان است.

فرودگاه «صبیحا» گوکچن (سابیها) دیگر فرودگاه این شهر است که در قسمت آسیایی قرار دارد. این فرودگاه فاصله نسبتا زیادی از شهر دارد و تردد به آن با استفاده از تاکسی یا اتوبوس ممکن است.

لازم به ذکر است که تا پیش از آغاز به کار فرودگاه استانبول در پاییز ۹۷، فرودگاه آتاتورک اصلی‌ترین دروازه هوایی استانبول بود که پس از این تاریخ تعطیل شد.

انواع تور استانبول

تورهای استانبول به دو روش زمینی و هوایی برگزار می‌شوند؛ اما از آنجایی‌که سفر زمینی با اتوبوس و قطار بسیار طولانی و برای برخی همراه با خستگی است، تور هوایی استانبول بسیار محبوب‌تر است و مسافران عموما ترجیح می‌دهند با هواپیما به استانبول سفر کنند. در ادامه جزئیات بیشتری درمورد تور زمینی و هوایی استانبول می‌خوانید.

تور زمینی استانبول

تور زمینی استانبول از آن دسته تورهایی است که طرفداران خاص خود را دارد. اگر  لذت سفر را فقط در مقصد نمی‌بینید و راه نیز برای شما بخشی از سفر است و جذابیت‌های خاص خود را دارد، می‌توانید تورهای زمینی را انتخاب کنید. خبر خوب برای شما این است که امکان سفر به استانبول با قطار نیز از طریق قطار تهران – تبریز وجود دارد.  سفر به استانبول با قطار از تهران حدود سه شبانه روز به طول می‌انجامد؛ اما جذابیت‌های خاص خود را دارد، مانند گذر از روی دریاچه وان با کشتی. زیبایی مسیر و لذت مسافرت با قطار و کشتی، تور استانبول از تبریز را به یکی از تورهای پرطرفدار در میان گردشگران تبدیل کرده است. مدت زمان سفر به استانبول با اتوبوس کمتر است و با احتساب معطلی‌های مرز، از تهران حدود ۳۰ ساعت طول می‌کشد.

در نظر داشته باشید که اگر به قصد خرید راهی استانبول می‌شوید، برای پرهیز از پرداخت هزینه اضافه‌بار در هواپیما، بهتر است تور استانبول با قطار را انتخاب کنید.

تور هوایی استانبول

اگر اهل سفرهای طولانی نیستید یا زمان کافی برای سفرهای زمینی ندارید، بهتر است یکی از انواع تور هوایی استانبول را انتخاب کنید. فاصله تهران تا استانبول با هواپیما حدود ۳ ساعت است. به دلیل تقاضای بالای تور استانبول هوایی، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ترکیه‌ای، پروازهای مستقیم به ترکیه را اجرا می‌کنند. از بهترین ایرلاین ها برای پرواز مستقیم به استانبول می‌توان به ایران ایر، ماهان و ترکیش اشاره کرد. در صورت تمایل به خرید بلیط هواپیما دیگر ایرلاین های خارجی مانند هواپیمایی قطر ایرویز یا امارات، مدت سفر به مراتب طولانی‌تری همراه با توقف پیش رو خواهید داشت. شما می‌توانید قیمت بلیط هواپیما استانبول را از فروشنده‌های گوناگون و در تاریخ‌های مختلف در کجارو مقایسه و خریداری کنید.

استانبول

روش های خرید تور استانبول

شما با توجه به معیارهای خود می‌توانید تور استانبول را به روش‌های مختلفی خریداری کنید.

  • خرید اینترنتی تور استانبول: برخی از آژانس‌های مسافرتی امکان خرید آنلاین تور استانبول را در وب‌سایت خود برای گردشگران فراهم می‌کنند؛ اما این روش هنوز چندان فراگیر نشده است و بسیاری از برگزار کنندگان تور، خدمات خرید اینترنی را به صورت کامل ارائه نمی‌دهند. اکثر فروشندگان آنلاین تور معمولا در روند خرید اینترنتی با شما تماس تلفنی برقرار می‌کنند یا از شما می‌خواهند برای نهایی کردن تور منتخب خود با آن‌ها تماس بگیرید و سپس پرداخت را انجام دهید.
  • خرید تلفنی تور استانبول: در این روش می‌توانید فهرست متنوعی از تورهای استانبول را در سایت‌های فروش تور مشاهده کنید، با مقایسه آن‌ها تور مناسب خود را پیدا کرده و برای خرید با آژانس برگزارکننده تور تماس بگیرند. خدمات تور کجارو دقیقا در همین دسته قرار می‌گیرد! تمام تورهای کجارو توسط معتبرترین آژانس‌های مسافرتی کشور برگزار می‌شود و اطلاعات تماس آن‌ها در صفحات پکیج تور وجود دارد. پس در صورت نیاز می‌توانید سوالات خود را از آژانس برگزارکننده بپرسید و از خرید خود اطمینان بیشتری حاصل کنید.
  • خرید حضوری تور استانبول: تمام آژانس‌های مسافرتی امکان خرید تور حضوری را برای مشتریان فراهم می‌کنند و شما می‌توانید با حضور در دفتر آژانس، از خدمات مشاوره برای انتخاب تور مورد نظر خود استفاده کنید. توجه داشته باشید در خرید حضوری، انتخاب شما محدود به پیشنهادات ارائه شده توسط کارشناس فروش آژانس است و این موضوع شاید خوشایند همه مسافران نباشد.

همچنین برخی از آژانس‌ها امکان خرید تور استانبول اقساطی را نیز فراهم می‌کنند که در این صورت، هنگام خرید حضوری یا تلفنی می‌توانید شرایط آن را جویا شوید.

قیمت تور استانبول

تور استانبول از نظر قیمت تنوع زیادی دارد و می‌توان با توجه به بودجه، برای یک سفر ارزان یا لوکس به استانبول برنامه‌ریزی کرد. البته به دلیل نوسانات قیمت ارز در ایران، انواع تور استانبول نرخ ثابتی ندارد و مدام در حال تغییر است؛ اما به صورت کلی تور استانبول نسبت به سایر تورهای خارجی جز مقاصد گران محسوب نمی‌شود.

شما در کجارو می‌توانید لیست قیمت انواع تور استانبول با شرایط و خدمات مختلف را مشاهده کنید و با مقایسه قیمت‌ها، بهترین تور را با توجه به شرایط و معیارهای خود انتخاب کنید و در نهایت، برای خرید با آژانس مجری تور تماس بگیرید.

قیمت تور استانبول به چه عواملی بستگی دارد؟

مانند هرتور مسافرتی دیگری، قیمت تور استانبول به عوامل مختلفی همچون شرکت هواپیمایی، کلاس پروازی، ساعت پرواز، مدت اقامت تور، محل اقامت و تاریخ سفر بستگی دارد. در ایام پرمسافر مانند بهار و تابستان یا تعطیلات سال نو میلادی و نوروز، تورها در بیشترین قیمت خود هستند. از سوی دیگر در فصول سرد مانند پاییز و اوایل زمستان، در پی کاهش تقاضای سفر، نرخ تور استانبول نیز به حداقل می‌رسد.

تور ارزان استانبول و تور لحظه آخری

در هر زمانی از سال که سفر می‌کنید، در نظر داشته باشید که برای خرید تور ارزان استانبول بهتر است روزهای وسط هفته را برای شروع تور خود انتخاب کنید. عموما در روزهای پایانی هفته قیمت بلیط هواپیما بالاتر است. همچنین پروازهایی که در ساعات آغاز روز به استانبول می‌روند و در ساعات پایانی روز از استانبول خارج می‌شوند اغلب قیمت بیشتری نسبت به سایر پروازها دارند.

برای خرید تور لحظه آخری استانبول لازم است که چمدان بسته و آماده به سفر باشید! تور لحظه آخری به آن دسته از تورها گفته می‌شود که فاصله زمانی کمی تا زمان اجرای تور دارند و با تخفیف زیاد به فروش می‌رسند. وقتی سرویس‌های رزرو شده توسط آژانس برگزار کننده تور (مثل بلیط هواپیما چارتر یا اتاق هتل) در زمان پیش‌بینی شده به فروش نرسد، آژانس چوب حراج بر تورهای خود می‌زند تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند. این زمان فرصت مناسبی برای خرید تور لحظه آخری و سفری ارزان به استانبول است؛ اما از آنجا که این تورها برنامه زمانی فروش مشخصی ندارند، برای آگاه شدن از آن‌ها لازم است هر روز سایت های فروش تور را چک کنید و با آژانس‌ها تماس بگیرید تا شانس بیشتری برای خرید تور لحظه آخری استانبول داشته باشید. توجه داشته باشید که در خرید تور های لحظه آخری، اغلب انتخاب پرواز و هتل دلخواه ممکن نیست و مسافران با محدودیت گزینه روبرو هستند.

بهترین زمان خرید تور استانبول چه موقع است؟

استانبول

از لحاظ آب و هوا، بهترین زمان سفر به استانبول را می‌توان فصل‌های بهار و تابستان در نظر گرفت؛ اما بدیهی است که بهترین زمان سفر به استانبول بیش از هرچیز، به هدف شما از سفر بستگی دارد. استانبول مقصدی است که علاوه بر سیاحت، برای خرید کردن نیز بسیار جذاب است. پس اگر برای خرید به این شهر سفر می‌کنید و تصمیم دارید بیشتر اوقات خود را در مراکز خرید استانبول سپری کنید، باید بدانید که بهترین زمان برای خرید در استانبول فصل زمستان و فستیوال های خرید پیش از سال نوی میلادی است. هرچند در سال‌های اخیر، زمان برگزاری حراجی های استانبول در اوقات مختلف سال افزایش یافته و می‌توان چنین در نظر گرفت که در تمام اوقات سال می‌توانید اجناس با قیمت مناسب را پیدا کنید؛ فقط لازم است بدانید در چه زمانی به کدام مرکز خرید مراجعه کنید. 

اگر قصد گردش در شهر و بازدید از جاهای دیدنی استانبول را دارید، بهار و تابستان بهترین زمان برای گشت و گذار در استانبول است. در این فصل‌ها (خصوصا اواخر بهار) دمای هوا بسیار مطلوب است؛ نه خنک است و نه خیلی گرم و شما می‌توانید با فراغ بال به بازدید و سیاحت در شهر بپردازید.

اگر قصد خرید تور ارزان استانبول را دارید، لازم است در فصل‌های کم مسافر به سفر بروید. به این منظور فصل پاییز و اوایل زمستان بهترین زمان است. در نظر بگیرید که با نزدیک شدن ژانویه قیمت تورها مجدد شروع به افزایش می‌کند. مقایسه راحت قیمت‌ها در تاریخ‌های مختلف و انتخاب بهترین فروشنده از مزایای خرید تور استانبول از کجارو است که به شما در تصمیم‌‌گیری بهتر کمک می‌کند.

خدمات رایج در تور استانبول چیست؟

آنچه توسط آژانس‌های مسافرتی با عنوان «تور استانبول» ارائه می‌شود، ترکیبی از پرواز، اقامت و ترانسفر فرودگاهی است و بر خلاف بسیاری از تورهای دیگر خدماتی چون گشت، راهنما و… را شامل نمی‌شود. هرچند در برخی از تورها راهنمای فارسی زبان در مقصد حضور دارد و شما با پرداخت هزینه جداگانه می‌توانید گشت های اختیاری (آپشنال) را در مقصد خریداری کنید.

با توجه به توضیحات بالا، اغلب تورهای استانبول در قالب تور فردی (اختصاصی) برگزار می‌شود و تور گروهی استانبول رواج چندانی ندارد. تور اختصاصی یا تور فردی استانبول به توری گفته می‌شود که انتخاب ساعت و تاریخ پرواز، محل اقامت و مدت اقامت با مسافر است؛ حال آنکه در تورهای گروهی استانبول تاریخ و ساعت پرواز، هتل محل اقامت و مدت اقامت مشخص است و عده‌ای با یکدیگر همسفر می‌شوند. استانبول از آن دسته مقاصدی است که به ندرت ممکن است تور گروهی به آن برگزار شود. چرا که دامنه تفریحات و فعالیت‌هایی که در استانبول در دسترس است، بسیار زیاد است و افراد با سلیقه‌های مختلف، اهداف متفاوتی از سفر به این شهر خوش آب و رنگ دارند.

مدت اقامت در تور استانبول

استانبول جاذبه های توریستی و تفریحات بسیار متنوعی دارد که مجال پرداختن به همه آن‌ها برای اغلب مسافران در طول یک سفر وجود ندارد. معمولا سفری چهار روزه (تور ۳ شب استانبول) زمان کافی برای بازدید از مهمترین جاهای دیدنی را در اختیار شما می‌گذارد؛ اما استانبول برای اغلب گردشگران آنقدر دیدنی های تاریخی و تفریحات مختلف دارد که حتی اگر یک هفته هم در این شهر بمانید، حوصله‌تان سر نخواهد رفت! به همین خاطر است که بیشتر ایرانیان بیش از یک بار به استانبول سفر می کنند. بازدید از جاذبه‌های معروف استانبول در ۳ روز نیز امکان‌پذیر است؛ اما در این صورت برنامه سفر شما بسیار فشرده و با خستگی همراه خواهد شد و ممکن است زمان کافی برای هر بازدید را در اختیار نداشته باشید.

استانبول

در تور استانبول کجا اقامت کنم؟

استانبول با مساحتی هفت برابر بیشتر از تهران، پنجمین شهر بزرگ خاورمیانه است. این شهر که توسط تنگه بسفر به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود، محله‌های گوناگونی دارد که هریک جذابیت خاص خود را دارد. به همین خاطر انتخاب اینکه در کدام محله اقامت کنید، بیش از هرچیز به علاقه‌مندی‌های شما و هدف شما از سفر بستگی دارد.

اقامت در بخش آسیایی استانبول

بخش آسیایی استانبول قدمت بیشتری دارد و زیربنای اصلی شهر است. اگر به گشت و گذار در محله‌های قدیمی و دیدن زندگی روزمره اهالی علاقه‌مندید، بهتر است در قسمت آسیایی شهر اقامت کنید. خیابان بغداد و محله کادیکوی از معروف ترین محله های بخش آسیایی شهر هستند. با وجود قدمت زیاد، بیشتر دیدنی های تاریخی استانبول در طی قرن‌ها، در نیمه اروپایی ایجاد شده‌اند.

اقامت در بخش اروپایی استانبول

از آنجا که اغلب هتل‌ها و مراکز تجاری و تفریحی در بخش اروپایی قرار دارند، بیشتر گردشگران بخش اروپایی را برای اقامت انتخاب می‌کنند. خصوصا اگر اهل تفریحات شبانه هستید، حتما بخش اروپایی را برای اقامت انتخاب کنید؛ چراکه این قسمت از شهر پرهیاهوتر است و بسیاری از کافه ها تا صبح باز هستند. در ادامه برخی از محله های معروف استانبول در بخش اروپایی را معرفی می کنیم.

  • بی اوغلو: ناحیه بی اوغلو یکی از مناطق سرزنده مرکز شهر است که پر از هتل‌ها و امکانات اقامتی گوناگون است. این منطقه خود شامل چندین محله کوچکتر است و می‌توانید اقامتی نسبتا ارزان را در آن‌ها تجربه کنید. «میدان تقسیم و خیابان استقلال»، «محله گالاتا» و «محله کاراکوی» همه در ناحیه بی‌اوغلو قرار دارند.
  • فاتح (سلطان احمد): محله فاتح یا سلطان احمد نام محله تاریخی بخش اروپایی است. اگر اولین بار است که به استانبول سفر می‌کنید و قصد بازدید از معروف‌ترین دیدنی‌های استانبول را دارید، می‌توانید در محله سلطان احمد که قلب تاریخی و فرهنگی استانبول است، اقامت کنید. محله فاتح از قدیمی‌ترین مناطق شهر است که پیرامون آن با آب محصور شده و بازمانده‌های دیوار تاریخی استانبول در غرب آن قرار دارد. ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی و… همگی در این ناحیه قرار گرفته‌اند. بازار معروف استانبول نیز فاصله بسیار کمی با این منطقه دارد.
  • شیشلی و بشیکتاش: محله شیشلی و محله بشیکتاش از دیگر ‌مناطق معروف بخش اروپایی هستند که در جوار بی‌اوغلو قرار گرفته‌اند. مزیت اقامت در این دو ناحیه این است که با وجود نزدیکی نسبی به دیدنی‌ها و مراکز تفریحی، خبری از شلوغی و خیابان‌های پر از گردشگر نیست.

در سفر به استانبول از کجا دیدن کنیم؟

با توجه به تاریخ پر فراز و نشیب این شهر و وسعت آن، دیدنی های بی شماری در استانبول وجود دارد. اگر بار اول است که با تور استانبول سفر می‌کنید، بهتر است اولویت خود را به معروف ترین جاهای دیدنی استانبول اختصاص دهید. مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی (مسجد سلطان احمد)، کاخ توپکاپی، برج گالاتا، بازار بزرگ استانبول، بازار ادویه (بازار مصری‌ها)، میدان تقسیم، خیابان استقلال و آب انبار باسیلیکا در صدر این فهرست جای دارند.

بهترین مراکز خرید استانبول

وجود مراکز خرید لوکس و مال های بزرگ و مدرن در کنار بازار سنتی و مغازه های قدیمی استانبول، آن را به بهشت علاقه‌مندان به خرید تبدیل کرده است. خصوصا که به لطف سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر، دسترسی آسان به تمام مراکز خرید معروف وجود دارد. «استانبول مال»، «مرکز خرید جواهیر»، «ایستینیه پارک»، «مرکز خرید کنیون» و «استانبول فروم» برخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید مدرن استانبول هستند.

سواهیر استانبول

برای سفر به استانبول چه مدارکی همراه داشته باشم؟

ترکیه یکی از کشورهایی است که مسافران ایرانی برای ورود به آن نیازی به ویزا ندارند و بدون ویزا اجازه حضور در این کشور را تا ۹۰ روز خواهید داشت. از این‌رو، تنها مدرک مورد نیاز برای سفر به استانبول، اصل گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار است.

پرسش‌های متداول

خرید تور استانبول از کجارو چه مزیتی برای من دارد؟

کجارو فهرستی از بهترین تورهای آژانس‌های مسافرتی معتبر را به شما معرفی می‌کند و امکان مقایسه قیمت و امکانات و خدمات آن‌ها را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید بهترین تور را از آژانس برگزارکننده خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول چه موقع است؟

استانبول تابستان های گرم و زمستان های سرد همراه با بارش برف دارد. فصل های بهار و اوایل پاییز، بهترین زمان سفر به استانبول است. اما از طرف دیگر سرمای هوا و بارندگی‌ در نیمه دوم پاییز و زمستان، باعث می‌شود گردشگران کمتری به این شهر سفر کنند و در نتیجه خدمات گردشگری با قیمت کمتری نسبت به سایر فصل‌ها ارائه می‌شود.

بهترین مدت اقامت در سفر به استانبول چقدر است؟

با توجه به تنوع دیدنی ها و تفریحات در استانبول و همچنین زمان لازم برای هر یک از آن‌ها، سفری چهار روزه، زمان کافی برای بازدید از مهمترین جاذبه‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. اما اگر قصد گشت و گذاری مفرح‌تر و بازدیدهای بیشتر را دارید، می‌توانید برای سفری ۵ روزه نیز برنامه‌ریزی کنید. بازدید از جاذبه‌های معروف استانبول در ۳ روز نیز امکان‌پذیر است اما در این صورت برنامه سفر شما بسیار فشرده خواهد شد و زمان کافی برای هر بازدید را در اختیار نخواهید داشت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر