سیستم‌عامل هارمونی 2.0 برای اولین بار روی همراه هوشمند میت 40 دیده خواهد شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که اولین همراه هوشمند بهره‌مند از سیستم‌عامل هارمونی احتمالا هواوی میت 40 خواهد بود.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از  gsmarena، هواوی به‌طور رسمی تائید کرد که برخی از همراه‌های هوشمندی که از رابط کاربری EMUI 11 استفاده می‌کنند می‌توانند سیستم‌عامل HarmonyOS 2.0 را نصب کنند. این نسخه جدید سیستم‌عامل داخلی هواوی در مراحل مختلف برای توسعه‌دهندگان عرضه شده است و انتظار می‌رود ک اولین نسخه بتای آن در ماه دسامبر به بازار عرضه شود.
 
پوستری که در Weibo منتشر شده است به زمان‌بندی عرضه این سیستم‌عامل اشاره دارد. در این پوستر آمده است که همراه‌های هوشمندی که به پردازنده کایرین 9000 مجهز هستند (سری میت 40) اول‌ازهمه هارمونی را دریافت خواهند کرد. سپس همراه‌های هوشمند مجهز به کایرین 990 5G نظیر پی 40 و مدل‌های میت 30 و… این سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند.
 
 
 
حتی سایر همراه‌های هوشمند قدیمی که از کایرین 710 و کایرین 810 استفاده می‌کنند بعد از مدتی وارد این برنامه می‌شود. البته در این زمان‌بندی آمده است که تنها برخی از این مدل‌ها به‌روز خواهند شد ولی هنوز نام دقیق مدل‌های یاد شده مشخص نشده است.
 
جنگ تجاری ایالات‌متحده و چین توانایی هواوی در عرضه پرچم‌داران جدید را مختل کرده است. بر همین اساس اگر شرایط عادی بود، همراه هوشمند میت 40 باید تاکنون به بازار عرضه می‌شد اما تأمین محدود تراشه به‌کاررفته در این همراه هوشمند و عدم وجود پلی استور برای بازارهای غربی موجب شده است که این شرکت در عرضه این همراه هوشمند تعلل کند.
 
انتظار می‌رود که نسل جدید سری میت در میانه اکتبر در بازار چین عرضه شود اما عرضه جهانی آن تا اوایل 2021 اتفاق نخواهد افتاد. البته جالب است بدانید که تبلت‌هایی نیز با تراشه‌های کایرین 9000 به بازار عرضه شده است و به‌این‌ترتیب سیستم‌عامل هارمونی برای آن‌ها نیز ارائه خواهد شد.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر