شارژرهای بی‌سیم ۱۰۰ وات می‌تواند پدیده‌ دنیای تکنولوژی در سال آینده باشد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی‌های سازنده تلفن‌همراه هوشمند در حال سرمایه‌گذاری برای دست‌یابی به تکنولوژی شارژرهای بی‌سیم ۱۰۰ وات تا سال ۲۰۲۱ هستند. افزایش دمای باتری و کاهش ظرفیت باتری گوشی از کلیدی‌ترین چالش‌های پیش‌روی این شرکت‌ها است.

در دو سال گذشته شاهد پیشرفت های چشمگیری در تکنولوژی شارژ سریع بوده‌ایم و تولیدکنندگان گوشی های هوشمند مانند Huawei ، BBK و Xiaomi درحال بالاتر بردن تکنولوژی‌های شارژرهای بی‌سیم و سیمی خود هستند. در ماه‌های اخیر شاهد ارتقای شارژرهای سیمی با نرخ 120 وات بودیم، اما باید گفت شارژرهای وایرلس نیز خیلی از رسیدن به این تکنولوژی دور نیست.

یکی از افشاگران معروف با نام دیجیتال چت در توییتی مدعی شده است که چندین شرکت تولیدکنندگان به دنبال دست‌یابی به تکنولوژی ساخت شارژ بی سیم 100 وات در سال ۲۰۲۱ هستند.

 شارژرهای بی‌سیم ۱۰۰ وات

این تکنولوژی می‌تواند یک جهش و پیشرفت بزرگ نسبت به استانداردهای فعلی شارژ بی‌سیم باشد. امسال ما شاهد شارژ بی سیم 40 وات در گوشی های هوشمند Oppo Ace 2 و Huawei P40 Pro Plus بودیم. کمپانی اوپو نیز در اوایل سال جاری از فناوری شارژ بی‌سیم 65 وات خود رونمایی کرد، اگرچه هنوز آن را روی دستگاه تجاری اعمال نکرده است.

با این وجود، شارژرهای بی‌سیم ۱۰۰ وات می‌تواند گرما و کاهش سلامت باتری گوشی را به دنبال داشته باشد. برای مثال  کمپانی اوپو اظهار داشت که شارژر سیمی 125 وات آن پس از 800 بار شارژ گوشی، ظرفیت باتری گوشی را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد (تخریب ۲۰ درصد ظرفیت باتری) ، در حالی که شارژر سیمی 65 وات آن پس از 800 بار شارژ کامل، باتری را به ظرفیت 90 درصد می‌رساند. بنابراین امیدواریم کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند بتوانند برای تولید  شارژ بی سیم ۱۰۰ وات موفق به رفع این چالش شوند.

چالش دیگری که بر سر راه این تکنولوژی خواهد بود این است که آیا این فناوری می‌تواند خود را با .با دیگو دستگاه‌های سازگار با خود هماهنگ کند یا خیر؟ زیرا تاکنون شارژرها بی‌سیم با تکنولوژی مشابه نتوانستند از پس این چالش به درستی برآیند. برای مثال شارژر بی سیم 65 وات Oppo به طور پیش فرض برای سایر تلفن های سازگار با تکنولوژی شارژ بی‌سیم ۵تا ۱۰ وات افت توان را ثبت کرده است.

منبع

androidauthority

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر