حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

شرکت گوگل برنامه های خبری منتخب استرالیا را متوقف کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اختلافات بین شرکت گوگل و دولت استرالیا به جایی رسیده که این غول اینترنتی، برنامه های خبری منتخب استرالیا را متوقف کرده است.

ظاهرا اختلافات کمپانی بزرگ گوگل با استرالیا در مورد اخبار آنلاین و نقض قانون نشر اطلاعات، به جاهای باریک کشیده شده است. این غول اینترنتی به سبب ادعای غیر قابل اجرا بودن پیش نویس قانون معامله رسانه های خبری، برنامه های خود جهت راه اندازی ویترین خبری در استرالیا را متوقف ساخت. دولت استرالیا از گوگل به خاطر عدم رعایت قانون حق نشر اخبار این کشور، شکایت کرده است. طبق این قانون، گوگل نه تنها در ازای منابع خبری استرالیا هزینه ای را پرداخت نکرده، بلکه آن ها را به طور رایگان در دسترس عموم قرار داده است.

این کمپانی گفته که به تقاضاهای پرداختی که از لحاظ مالی پایدار نیستند، رسیدگی می کند. همچنین بیان کرده که قانون مذکور، بیش از حد گسترده بوده و در صورت ادعای نقض آن، هزینه های سنگینی را به شرکت تحمیل خواهد کرد، به طوری که گوگل باید در ازای هر تخلف در نشر اخبار مربوط به کشور استرالیا، حدودا ده درصد از درآمد حاصل از آن را به دولت پرداخت کند.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا یا همان ACCC پیش از این گفته بود که شرکت گوگل در یک نامه سرگشاده به این قانون اعتراض کرده و گفته که لازم نیست به خاطر ارائه خدمات رایگان یا به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات با سایر سازمان ها بهایی بپردازد.

این نخستین باری نیست که گوگل برای انتشار اخبار به دردسر می افتد. با این حال پیامد چنین اتفاقاتی می تواند در سایر نقاط جهان نیز سایه بیاندازد. اگر کمپانی بخواهد کل برنامه های خود را بر سر این مسئله به حالت تعلیق در بیاورد، باید منتظر دریافت عکس العملی مشابه از جانب سایر کشورها نیز باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر