حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آوتوروس شامان 8×8؛ بهترین خودروی ویژه آفرود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – احتمالا شما پیش از این آوتوروس شامان هشت چرخ محرک را در برنامه تاپ گیر دیده باشید. هیکل بسیار عظیم و هیبت خشن آن انسان را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد، به نحوی که مرسدس AMG G63 6X6 در برابر آن شبیه به یک حیوان خانگی کوچک به نظر می‌رسد؛ درست مانند زمانی که شخصیت غول پیکر هالک مقابل یک انسان معمولی می‌ایستد.

اما جدا از ابعاد بدنه غول‌آسای این خودرو و این حقیقت که آوتوروس شامان دارای ۸ چرخ محرک با ابعادی به طول قد یک انسان است، نکته‌ای که در این بین بسیار منحصر به فرد و جذاب جلوه می‌کند این حقیقت است که شامان در عمل می‌تواند شنا کند. در حقیقت شامان یک خودرو دو زیست آبی-خاکی است که قادر است روی آب معلق مانده و در آن حرکت کند.

آفرود

پیش از این می دانستیم که شامان یک خودروی تماما آفرود است اما قابلیت‌های منحصر به فرد این خودرو و مسیرهایی که می‌تواند از آن عبور کند، تعریف آفرود نوردی را متحول ساخته است. در برخی کلیپ‌های منتشر شده در یوتیوب می‌بینید که این خودرو هشت چرخ محرک به راحتی در سواحل دبی همچون قدم زدن در یک پارک حرکت می‌کند. همچنین این خودرو به سیستم فرمان پذیری تمام چرخ‌ها مجهز است که اجازه می‌دهد به راحتی روی شن و ماسه به جوانب حرکت کند.

زیر پوست ضخیم این خودرو سنگین وزن آن میزان که انتظار دارید توان و قدرت نخواهید یافت؛ چرا که یک پیشرانه دیزل با قدرت حداکثر ۱۷۰ اسب بخار و مخزن سوخت ۲۷۰ لیتری نیروی محرکه این خودرو را را تامین می‌کنند. حداکثر سرعت شامان 8×8 از ۷۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر نخواهد شد، با این حساب می‌تواند  ۱۲۱۵ کیلومتر مسافت را با یک باک سوخت بپیماید.

در پایان باید تاکید کنیم که گرچه شامان نمی‌تواند برنده مسابقات درگ باشد ( چون شتاب آن بسیار پایین است) و همچون خودروهای باجا ریسر از روی موانع بپرد اما قادر است از مسیرهایی عبور کند که حتی موجودات خیالی نیز نمی‌توانند به آنجا قدم بگذارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر